مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: سامانه بارشی کنونی که از شامگاه چهارشنبه ۲۰ فروردین در فارس نیز فعال شده است، تا ۲۸ فروردین به شکل متناوب و در نقاط مختلف فعال خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 10 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رحیم آزادی افزود: از آنجا که احتمال بارش پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ، بارش احتمالی برف در ارتفاعات و همچنین سیلاب پیش‌بینی شده، لذا هشدارهای لازم به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان فارس داده شده است.

او افزود: هم‌اینک دستگاه‌های امدادی، راهداری و خدمات رسان در حالت آماده باش بوده و برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی ناشی از بارش‌، آمادگی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: سامانه فعلی بارش در روزهای جمعه و شنبه(٢٢ و ٢٣ فروردین) نیمه شمالی، غربی و مرکزی استان را تحت پوشش باران قرار خواهد داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (٢٤، ٢٥، ٢٦ و ٢٧ فروردین) تقریبا تمام نقاط استان فارس شاهد بارندگی خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس یادآور شد که براساس پیش بینی ها، سامانه بارشی کنونی صبح روز پنجشنبه ۲۸ فروردین از فارس خارج خواهد شد.

آزادی به شهروندان، به ویژه عشایر و روستاییان، نسبت به رعایت موارد ایمنی هشدار داد و بر پرهیز از اسکان در حاشیه مسیل و رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی به ویژه حاکمیت ویروس کرونا، زمان تماشای رودخانه‌ها نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: متاسفانه در سیلاب‌های اخیر استان برخی با نادیده گرفتن توصیه‌ها در حاشیه رودخانه و مسیل‌هایی که از قبل آشنایی نداشتند، به تماشای باران رفتند و جان خود را به خطر انداختند.

در بارش‌های اخیر، تعدادی از شهروندان در شهرستان‌های جنوبی استان، به دلیل توجه نکردن به هشدارها، جان خود را از دست دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار