بیش از ۷۹ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در استان فارس کشف، ضبط و معدوم سازی شد.
کد خبر: ۸۳۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 11 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی در استان ۷۹ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر مجاز کشف، ضبط و معدوم سازی شد.
احمدرضا زارع افزود: در این طرح که از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ادامه داشت، بازرسان دامپزشکی استان در قالب ۴۳ گروه ثابت و سیار توانستند این مقدار مواد خام دامی غیر بهداشتی را کشف کنند.
وی اظهارداشت: این فرآورده ها در بیش از ۹ هزار و ۱۱۵ نوبت بازدید از رستوران ها، کشتارگاه ها، خودرو‌های حمل، قصابی ها، مرغ فروشی‌ها و سایر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف، ضبط و با دستور قضایی، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس گفت: پرونده ۱۵۵ مورد تخلف بهداشتی برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است و ۴۹ واحد متخلف به دستور مقام قضایی پلمب شد.
زارع افزود: شهروندان می توانند هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی را با شماره تلفن پیامگیر ۱۵۱۲ و شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷۹۲ گزارش دهند تا با متخلفان برابر ضوابط برخورد قانونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار