دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: نه‌ تنها امور شرعی واجب بلکه مستحبات کفن و دفن‌ امواتی که براثر کرونا در شیراز فوت کرده‌اند توسط ده‌ها طلبه در این شهر انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۳۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 11 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام سید محی الدین طاهری گفت: ده‌ها طلبه مرد و زن حوزه‌های علمیه بعد از فراگیری آموزش‌های بهداشتی لازم،کار انجام امور شرعی مربوط به تدفین و تشییع امواتی که براثر کرونا در شیراز فوت کرده‌اند را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: اموات کرونایی قطعا براثر ابتلا به این ویروس از دنیا رفته‌اند و ضروری است که دستورالعمل‌های لازم برای حفظ سلامت و جان سایر شهروندان و غسل،کفن و تشییع این اموات به جد مورد توجه قرار گیرد.

درخواست شرکت در آیین تشییع نداشته باشید

وی ادامه داد: آشنایان و خانواده‌های افرادی که براثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند در شرایط کنونی این انتظار را نداشته باشند که در تشییع جنازه اموات خود شرکت کنند زیرا در این شرایط سلامت مردم،شهروندان و حتی خانواده امواتی که براثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند از هر امر دیگری مهمتر است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: محل مورد نظر خانواده‌ها برای دفن امواتی که در اثر کرونا فوت کرده‌اند اگر شرایط لازم را برای این کار داشته باشد به آن عمل خواهد شد ولی خانواده‌ها در این شرایط هرگز نباید انتظار داشته باشند در آیین تشییع حضور داشته باشند.

طاهری با بیان اینکه این قول به خانواده‌ها داده می‌شود که امور اموات آنها که براثر کرونا فوت کرده‌اند براساس شرع انجام شود،بیان کرد: در پی نامه نگاری با وزارت بهداشت نسبت به غسل دادن اموات کرونایی در شیراز از اسفندماه ۹۸ تاکنون اقدام شده است.

وی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی و شرعی امواتی که براثر کرونا در شیراز جان خود را از دست داده‌اند بیش از پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های موجود در سطح کشور اجرا می‌شود.

طاهری اضافه کرد: ده‌ها نفر طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شیراز برای انجام غسل و کفن اموات کرونایی زیر نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز آموزش‌های لازم را دیده تا برای این کار از آنها استفاده شود.

آب غسل اموات کرونایی در شیراز به کجا می‌رود؟

دبیر جامعه روحانیت شیراز در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا آبی که جنازه اموات فوت کرده بر اثر کرونا با آن غسل داده می‌شود به شبکه فاضلاب یا آبهای زیرزمینی می‌پیوندد یا خیر؟ گفت: با هماهنگی که بین جامعه روحانیت،شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده قطره‌ای از آب غسل جنازه هایی که براثر کرونا فوت کرده‌اند در آن محل رها نمی‌شود.

وی توضیح داد: این آب‌ در منبع‌های مخصوص جمع‌آوری و براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت با استفاده از گاز کلر ضدعفونی می‌شود.

نهادن صورت اموات کرونایی بر خاک

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام واجبات و مستحبات کفن و دفن اموات کرونایی انجام می‌شود،گفت: قرارگیری صورت اموات بر روی خاک قبر از جمله مستحبات تدفین است که این موضوع در شیراز برای امواتی که براثر کرونا فوت کرده‌اند نیز رعایت و حتی روی صورت جنازه‌ها مهر نماز گذاشته می‌شود و این کارها تنها برای آرامش خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این مصیبت از دست داده‌اند انجام می‌شود.

برچسب ها: کرونا ، فوت ، موازین شرعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار