مسوول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت : پیش بینی می شود با افزایش تولید نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۲۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود .
کد خبر: ۸۳۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 11 April 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ،علی سعیدی نژاد اظهار داشت: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از بیستم فروردین ماه شروع شده است و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت .

وی تصریح کرد : کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به اخذ معرفی نامه به منظور ارائه به مراکز خرید اقدام نمایند، که این امر باعث حذف پای دلالان و سود جویان می شود.

سعیدی نژاد با اعلام خرید تضمینی محصول کلزا با قیمت ۴۶۶۰ تومان توسط دولت تاکید کرد: تحویل نهاده به کشاورزان در سال زراعی آینده منوط به تحویل محصولات ( گندم، جو،کلزا ) برداشت شده به دولت است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد برداشت غلات کشور بیان کرد: نرخ برداشت دانه های روغنی کلزا در سال ۹۹ ، از ۴۲۸ هزار تومان تا ۵۲۳ هزار تومان به ازای هر هکتار بر اساس نوع کمباین متغیر است .

سعیدی نژاد با اشاره به لزوم ضدعفونی کمباین ها اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان حفظ نباتات کشور و مرکز توسعه مکانیزاسیون مقرر گردید چنانچه ضدعفونی کمباین ها در مبدا صورت گرفته باشد گواهی صادره از مبدا مورد تایید بوده و نیاز به ضدعفونی مجدد نمی باشد.

ف ۱۱۰

برچسب ها: برداشت ، کلزا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار