معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد:تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلای اتباع خارجی به کرونا در این استان گزارش نشده است که در صورت ابتلای این اتباع خارجی به این بیماری، درمان آنها رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 11 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید احمد احمدی‌زاده افزود: به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به اتباع بیگانه در استان، تاکنون ۷۶ هزار پیامک با محتوای آموزشی و همچنین تاکید بر لزوم در خانه ماندن برای اتباع خارجی دارای کارت آمایش، شرکت کنندگان در طرح سرشماری اتباع و خانوارهای غیرمجاز دارای دانش‌آموز مجاز ارسال شده است.
وی ادامه داد: همچنین روند صدور برگ تردد درون و برون استانی برای اتباع دارای کارت آمایش نیز متوقف شده و میهمانشهرهای شهید دستغیب جهرم و شهید بهشتی سروستان نیز به طور منظم و روزانه ضدعفونی می‌شوند.
او اظهار داشت: خط کارگاه تولیدی البسه در میهمانشهر شهید بهشتی سروستان نیز به تولید ماسک تغییر یافته که تاکنون حدود ۲۰۰ هزار ماسک در این واحد تولید و با قیمت نازل در بین اتباع توزیع شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: همچنین با پیگیری و رایزنی با دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در شیراز، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به تعدادی از خانوارهای آسیب‌پذیر اتباع خارجی که دارای مشکلات معیشتی شدید هستند داده شده است.
احمدی‌زاده، تعداد اتباع خارجی مجاز استان فارس را حدود ۲۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت:بر اساس هماهنگی انجام شده با بیمه سلامت استان، دفترچه‌های بیمه سلامت اتباع خارجی که اعتبار آنها پایان یافته بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان تا سی‌ام اردیبهشت ۹۹ تمدید اعتبار شده‌اند و مراکز درمانی هم ملزم به ارائه خدمات درمانی به صاحبان دفترچه‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار