مصرف الکل‌های صنعتی نه تنها ویروس کرونا را از بین نمی‌برد؛ بلکه می‌تواند باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان شود.
کد خبر: ۸۳۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 12 April 2020

وقتی برای فرار از کرونا به الکل پناه می‌برید، چه عواقبی در انتظار شماست؟به گزارش تابناک سمنان: ویروس کرونا در تمام جهان روز به روز در حال پیشرفت است و تاکنون جان هزاران انسان را در این کره خاکی گرفته است.

به عقیده متخصصان عفونی و کادر درمانی بیمارستان‌ها پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی مانند پرهیز از تردد در اماکن عمومی، بغل کردن یک دیگر، ضدعفونی کردن دست‌ها با محلول‌ها یا ژل‌های حاوی الکل، شستشوی دست‌ها با آب و صابون یا مایع به مدت ۲۰ ثانیه در هر یک ساعت و شستشن آن‌ها قبل و بعد از مصرف مواد غذایی بهترین راه برای مقابله با ویروس کروناست، به این علت که این آلودگی هیچ درمان یا واکسنی ندارد و تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شر آن خلاص شد.

ضدعفونی کردن تمامی سطوح در دسترس با ترکیب حاوی وایتکس و آب به عقیده متخصصان عفونی ممکن است، اما به یاد داشته باشید که این ترکیب برای ضدعفونی دست‌ها به هیچ عنوان درست نبوده و توصیه می‌شود برای ضدعفونی دست محلول‌های حاوی الکل ۷۰ درجه مناسب‌ترین روش است.

پس از بروز ویروس کرونا در جهان بازار شایعات در فضای مجازی شدت گرفت، تا جایی که برخی از این شایعات نه تنها در پیشگیری از کرونا تاثیر نداشت، بلکه حتی استفاده یا مصرف آن‌ها منجر به مرگ افراد می‌شد. مصرف الکل‌های صنعتی یا خوراکی علاوه بر تضعیف سیستم ایمنی بدن بر قلب، مغز، لوزالمعده، کبد تاثیر می‌گذارد و شانس ابتلا به سرطان‌های گوناگون را افزایش خواهد داد؛ بنابراین برای همیشه با این نوشیدنی خداحافظی کنید.

حالا این روز‌ها در برخی استان‌های کشور شاهد این قضیه هستیم که الکل و کرونا باهم رقابت می‌کنند. بعضی افراد به این تصور می‌اندیشند که الکل ویروس خطرناک کرونا را مهار خواهد کرد، اما باید دانست که مصرف خوراکی الکل‌های صنعتی، متانول یا الکل‌های صنعتی و سفید نه تنها تاثیر ندارند بلکه بسیار سمی بوده و باعث مسمومیت یا نابینایی و ناشنوایی در افراد می‌شود.

طی ۲ الی ۳ ماه گذشته، تیم‌های درمانی و پزشکی در سراسر دنیا به منظور تلاش برای درمان و کنترل بیماران مبتلا به کرونا یکی از بحرانی‌ترین دوران فعالیت و زندگی خود را می‌گذرانند. به گونه‌ای که آن‌ها می‌گویند؛ اگر افراد اصول بهداشتی را رعایت کنند وضعیت خیلی زود به حالت عادی برگشته و دیگران نیازی به نگرانی نخواهد بود.

وقتی برای فرار از کرونا به الکل پناه می‌برید، چه عواقبی در انتظار شماست؟

اما باید بدانیم که این سختی برای کادر درمانی و پزشکان چند برابر است؛ چرا که این افراد در کنار فعالیت‌های شبانه‌روزی برای درمان مبتلایان کووید-۱۹، باید با روندی از بیمارانی روبرو شوند که نه به دلیل ابتلا به کرونا بلکه به علت مصرف الکل‌های سفید تنها به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس مسموم و راهی بیمارستان‌ها می‌شوند. به اینصورت کادر درمانی بیمارستان ها، متخصصان، پزشکان، پرستاران و ... باید علاوه بر نجات دادن جان هزاران انسان از ویروس کرونا، جان افرادی را هم که بر اثر مصرف الکل به این مراکز مراجعه می‌کنند را نجات دهند.

خواص درمانی الکل و باور‌های غلط آن

تنها دلیل استفاده بی رویه از الکل‌های صنعتی از آن روست که برخی از افراد گمان می‌کنند؛ از آنجایی که الکل قدرت زیادی در نابود کردن ویروس کرونا بر دست‌ها و یا سطوح دارد نوشیدن آن هم می‌تواند باعث ضدعفونی داخل بدن شود. جالب است بدانید که محل رشد ویروس کرونا مجاری تنفسی است، نه دستگاه گوارش و مصرف الکل‌های غیر خوراکی، صنعتی و مشروبات الکی هیچ تاثیری در از بین بردن و پیشگیری ازویروس نخواهد داشت.

طبق توصیه متخصصان و کارشناسان این حوزه نوشیدن الکل ۷۰ درصد تنها برای ضدعفونی سطوح مناسب است و مصرف خوراکی آن باعث مسمومیت، معلولیت، آسیب مغزی و مرگ خواهد شد. در صورت مصرف الکل بیماران باید همودیالیز شوند و در صورت مراجعه به موقع می‌توان با اقداماتی مانند همودیالیز از مرگ آن‌ها جلوگیری کرد.

وقتی برای فرار از کرونا به الکل پناه می‌برید، چه عواقبی در انتظار شماست؟

مصرف الکل‌های صنعتی یا خوراکی عوارض دیگری هم دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و باعث ناشنوایی و نابینایی افراد شود. در این روز‌های کرونایی تنها راه مقابله با ویروس، مصرف مواد غذایی مغذی و نوشیدنی‌های سالم است و مصرف الکل تنها کار را بدتر کرده و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند. اگر می‌خواهید به ویروس کرونا مبتلا نشوید تمامی موارد بهداشتی را رعایت کرده و از مصرف الکل به صورت جدی پرهیز کنید.

طبق شواهد بعضی منابع تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل مسمویت ناشی از مصرف الکل به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که این آمار بسیار نگران کننده و تکان دهنده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار