رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با مثبت شدن نتیجه آزمایش یک نفر دیگر از افراد، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان به ۱۳۳ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۸۳۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 13 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان  گفت: با دریافت نتیجه آخرین نمونه ها، یک بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۳۳ نفر رسید.

او افزود: این بیمار آقایی ۸۵ ساله واهل شهرستان خفر است. وی از طریق بیمار یابی شناسایی شده در حال سپری کردن دوره درمان است.

رحمانیان ادامه داد: متاسفانه باز شدن اصناف تاثیر زیاد بر تجمع افراد داشته و این موضوع شیوع انتقال ویروس را افزایش داده است.

او اظهار داشت: مردم از فروشندگان که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت آغاز به فعالیت کرده و اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند خرید کنند.

رحمانیان بیان کرد: شهروندان به فروشگاه‌هایی مراجعه کنند که تراکم جمعیت در آنجا بسیار کم باشد.

او تصریح کرد: با فروشندگانی که مقررات و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از شهروندان می‌خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانشان این بیماری خطرناک را جدی بگیرند. رفتار این ویروس غیر قابل پیش بینی است و عواقب جبران ناپذیری را به جا خواهد گذاشت.رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی از الزامات پیشگیری از این بیماری است.

رحمانیان با اشاره به اعلام روزانه مبتلایان جهرمی به کرونا ویروس، گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم آمار مبتلایان شهرستان را روزانه اعلام می‌کند. این در حالی است که گزارش بیماران جهرمی مبتلا به کووید ۱۹ از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یک روز تاخیر اعلام می‌شود.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار