مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس،گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن بعضی کسب و کارها، تاکنون بیش از ۷۰ هزار کارگر در این استان برای دریافت بیمه بیکاری درخواست داده‌اند.
کد خبر: ۸۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 14 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ابراهیم کشاورز، بیان داشت: بر اساس قانون، کارگرانی که در پی حوادث غیرمترقبه و به صورت غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند و بیکار می‌شوند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهرمند شوند.

وی ادامه داد: بعد از گسترش بیماری کرونا در جامعه، بعضی از کارگران و اشخاص شغل خود را از دست داده و یا به دلیل رعایت موارد بهداشتی و ایمنی از ادامه کار تا بهبود شرایط منع شده‌اند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس اضافه کرد: این افراد و کارگرانی که به دلایلی در این ایام شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند، در صورتی که بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری آن بهرمند شوند.

کشاورز اظهار داشت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ درخواست استفاده از مزایای بیمه بیکاری خود را ثبت کنند.

او افزود: به افرادی که در این سامانه و برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند پیامک‌هایی حاوی اینکه آنها مشمول دریافت این بیمه خواهند بود یا خیر ارسال خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: چگونگی برخورداری کارگران و کسانی که اقدام به ثبت نام برای دریافت بیمه بیکاری در زمان شیوع کرونا کرده‌اند از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که این افراد مشمول دریافت شناخته شوند به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند و با تامین اعتبار، بیمه بیکاری به آنها پرداخت خواهد شد.

کشاورز همچنین بیان کرد: فهرست فعالیت‌ها و زیر بخش‌های اقتصادی، صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا شامل، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها،مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی است.

به گفته وی، شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی جزو رسته‌های شغلی در اولویت دریافت بیمه بیکاری قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار