معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مبتلایان به دیابت از جمله گروه‌های پرخطر هستند که در صورت ابتلا به ویروس کرونا می‌توانند دچار بیماری شدید شوند.
کد خبر: ۸۳۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 15 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: افراد مبتلا به دیابت به دلیل اختلال در سیستم ایمنی، مستعد ابتلا به عفونت‌های مختلف هستند بنابراین رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از خروج از منزل و خودداری از تماس نزدیک با دیگران در افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است.

او ادامه داد: مبتلایان به دیابت از جمله گروه‌های پرخطری هستند که در صورت ابتلا به ویروس کرونا می‌توانند دچار بیماری شدید شوند و این مساله اهمیت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را در بیماران مبتلا به دیابت دو چندان می‌کند.

همتی بیان کرد: در دوران بحران کرونا و برای کنترل قند خون در این بیماران، مصرف منظم داروها، رعایت اصول تغذیه و انجام فعالیت بدنی مناسب و بررسی مرتب قندخون همچون گذشته، بسیار حایز اهمیت است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماران مبتلا به دیابت باید نسبت به هرگونه تغییر در بدن خود که ممکن است نشانه عفونت باشد، هوشیار باشند.

او اضافه کرد: برخی از تغییرات بدن که باید نسبت به آن هوشیار بود شامل افزایش درجه حرارت بدن، سرفه، تنگی نفس (مشکل تنفسی)، احساس خستگی و درد عضلات یا تغییر قند خون است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مبتلایان به دیابت، هنگامی که به پزشک مراجعه کردند، باید پزشک را از بیماری دیابت شان آگاه کنند.

همتی ادامه داد: اگر مبتلایان به دیابت به ویروس کرونا مبتلا شوند، ممکن است دچار اختلال در کنترل قند خون خود در طی بیماری شوند.

او تصریح کرد: آن‌ها باید برای بهبود جبرانی دیابت خود، «قوانین روزانه» را که برای هر وضعیت استرس زا توصیه می‌شود، تمرین کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در صورت ابتلای بیماران مبتلا به دیابت به کرونا، این افراد باید روزانه چند بار قند خون خود را کنترل کنند، آب کافی بنوشند، دمای بدن خود را کنترل کنند و با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرند.

او افزود: دریافت مجدد نسخه برای دارو‌ها بخصوص انسولین مهم است، زیرا ممکن است مقدار انسولین برای بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین در هنگام بروز تب، با مشورت پزشک متخصص، تغییر کند.

همتی بیان کرد: با توجه به ضرورت پایش مستمر بیماران مبتلا به دیابت از نظر ابتلا به کروناویروس، این بیماران اطلاعات وضعیت سلامت خود از نظر ابتلا به کرونا را در سامانه خودارزیابی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir به صورت مستمر وارد کنند و درصورت وجود هرگونه علائم، برای ارزیابی بیشتر به مراکز مربوط مراجعه کنند.

برچسب ها: بیمار ، دیابتی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار