یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۴ نفر در هرمزگان واجد شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۳۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 16 February 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ رییس ستاد انتخابات هرمزگان شامگاه شنبه درجمع خبرنگاران گفت: این افراد شامل ۵۹۴ هزار و۱۷۲ نفر مرد و ۵۷۹ هزار و ۹۹۲ نفر زن  در استان است که ازاین تعداد ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر از کسانی که پای صندوق های رای حاضر می شوند، رای اولی هستند.
سعید ناجی افزود: یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای درمناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان درنظر گرفته شده که ۷۸۵ شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است.
رییس ستاد انتخابات هرمزگان اظهارداشت: برای رای گیری درمناطق سخت گذر و دوردست استان از بالگرد و ماشین های کمک دار استفاده می شود.
ناجی درپایان از مردم خواست تخلفات انتخاباتی را به شماره تلفن های ۰۷۶۳۱۲۲۴۰۹، ۰۷۶۳۱۲۲۴۱۲ و ۰۷۶۳۱۲۲۴۱۳ گزارش دهند.
انتخابات در ۱۳ شهرستان و یکهزار و ۷۱۵ نقطه شهری و روستایی هرمزگان برگزار می‌شود.
ازبین کل نامزدهای تایید صلاحیت شده ۲۷نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر وبوموسی، ۱۱ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹نفر درحوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد می باشند.

دراین دوره  از ۴۷نفرداوطلب نمایندگی مجلس، هشت نفرزن شامل چهار نفر زن از حوزه انتخابیه بندرعباس مرکز استان سه نفر از شرق و یک زن هم از غرب استان نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده اند که نسبت به دوره های گذشته کم سابقه است.

 استان هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی شامل حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر،  حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

یازدهمین انتخابات مجلس در دوم اسفندماه برگزار می شود.

براساس سر شماری سال ۹۵استان هرمزگان دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار