ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دلایل مختلفی دارد، اما سبک زندگی افراد و بی توجهی به تناسب اندام هم می‌تواند زمینه ساز ورود این ویروس مرگبار به بدن شود.
کد خبر: ۸۴۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 20 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:کارشناسان در جدیدترین مطالعه‌های خود دریافتند داشتن اضافه وزن سبب افزایش درصد بالای ابتلا به بیماری COVID-۱۹ می‌شود.

مطالعه بر روی بیش از ۱۵۱۰۰ بیمار انگلیسی مبتلا به COVID-۱۹ در ۱۷۷ بیمارستان در سراسر انگلستان نشان داده است افراد دارای اضافه وزن بیشتر دچار آلودگی با ویروس کرونا می‌شوند.

این مطالعه نشان داده است افراد دچار چاقی و اضافه وزن دچار عارضه‌های بیشتری در اثر ویروس کرونا می‌شوند و در اثر بروز عفونت هایی، چون آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند.

پزشکان اعلام کرده اند سیستم ایمنی بدن افراد چاق به طور مرتب درگیر محافظت و ترمیم آسیب‌های ایجاد شده درچاقی و تجمع چربی در بدن است.

 

افراد چاق دچار نوعی التهاب دربدن خود می‌شوند و سیستم ایمنی برای رفع این التهاب ضعیف می‌شود و دیگر از قدرت کافی برای مبارزه با ویروس کرونا برخوردار نیست.

 

بنا بر مطالعه‌های انجام شده افراد چاق معمولاً دارای رژیم خوراکی سرشار از چربی، کربوهیدرات، نمک و شکر هستند و معمولاً به میزان کم از مواد خوراکی سالم و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، چون میوه و سبزیجات تازه استفاده می‌کنند به همین دلیل سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است.

 

از جمله عارضه‌های چاقی تنگی نفس و افزایش ابتلا به بیماری‌های تنفسی و تنگی نفس است. برخی افراد چاق دچار ابتلا به سندرم چاقی OHS می‌شوند. در اثر این بیماری میزان دریافت اکسیژن به وسیله ریه‌ها کاهش می‌یابد، زیرا دیافراگم شکمی به دلیل چاقی انباشت چربی قابلیت حرکت چندانی ندارد.

کاهش دریافت اکسیژن توسط ریه‌ها سبب می‌شود تا میزان کمتری از اکسیژن در رگ‌های بدن حرکت کند و به این ترتیب اعضای بدن به دلیل کمبود دریافت اکسیژن عملکرد مناسبی پیدا نمی‌کنند.

این یکی از دلایلی است که این روز‌ها بیشتر قربانیان کرونا درکشور‌های مختلف دنیا افراد با اضافه وزن بالا به نسبت افراد دارای تناسب اندام هستند.

 

افراد چاق معمولاً با ورزش غربیه هستند و دارای فعالیت فیزیکی اندکی هستند، ورزش یکی از عامل‌های تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است.

 

درکشورهایی، چون آمریکا و فرانسه یکی از دلایل افزایش نرخ مرگ و میر داشتن رژیم خوراکی نامناسب به وسیله افراد بزرگسال و شیوع گسترده چاقی واضافه وزن در این کشورهاست.

از جمله دیگر بیماری‌هایی که افراد چاق بیشتر درمعرض ابتلا به آن هستند دیابت نوع ۲، سکته مغزی، حمله قلبی و برخی انواع سرطان را می‌توان نام برد.

برچسب ها: افزایش وزن ، چاقی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار