رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس اعلام کرد که امسال و با توجه به شیوع کروناویروس و دستورالعمل مورد تاکید این شورا، برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با محوریت اقدامات فرهنگی و فضای مجاری انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۴۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 22 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام محمد رضایی در جلسه ستاد مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و روز جهانی قدس استان فارس گفت: شخصیت جهانی امام خمینی (ره) در قرن بیستم، بزرگترین و منحصر به فردترین پدیده قرن را به وجود آورد.

 رضایی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر محور قرار دادن انجام اقدامات فرهنگی توسط مردم تکیه داشتند افزود: برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد و روز جهانی قدس با محوریت مردم برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) در قالب اقدامات فاخر از مهمترین رئوس برنامه ریزی های ستاد ارتحال است.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم حضرت امام خمینی (ره) در به وجود آوردن نهادهای مختلف فرهنگی و ارزشی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: سپاه در بعد معنوی، فرهنگی، امنیتی و اقدامات جهادی افتخارات بسیاری را در طول 41 سال از عمر بابرکت خود در عرصه داخلی و بین المللی به جای گذاشته است که امروزه پیروزی جبهه مقاومت بر ایادی استکبار در منطقه به ویژه داعش با فرماندهی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از جمله این دستاوردهای ارزشمند است.

رضایی همچنین گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و تأکید بر دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا محور برنامه های اجرایی با تشکیل کمیته فرهنگی دنبال خواهد شد؛ بنابراین کمیته فرهنگی با برنامه ریزی و تهیه خوراک مناسب در بخش های مختلف نسبت به انجام امور تبیینی در مناسبت های پیش روی ستاد اقدام خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین از تشکیل کمیته اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیمای مرکز فارس، کمیته رسانه و فضای مجازی با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کمیته تبلیغات و فضاسازی شهری با مسئولیت شهرداری شیراز و کمیته پشتیبانی با مسئولیت استانداری فارس و فرمانداری شیراز جهت انجام ویژه برنامه های این ایام خبر داد.

رضایی در ادامه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر عدم اعزام کاروان های شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) به تهران بر اثر شیوع ویروس کرونا، افزود: تصمیم بر این شد که بخشی از هزینه هایی که در سنوات قبل به امر اعزام زائرین اختصاص داده می شد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به صورت بسته های معیشتی در اختیار تعدادی از خانواده های نیازمند قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز با تأکید بر برنامه ریزی دقیق توسط دستگاه های فرهنگی خواستار اجرای برنامه های فاخر فرهنگی هنری توسط اعضای ستاد ارتحال امام (ره) و روز جهانی قدس شد.

سید احمد احمدی‌زاده با تأکید بر اینکه با هم افزایی ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها به صورت منسجم و هدفمند باید برنامه های فراگیر اجرا شود، بر رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین ستاد مقابله با کرونا در استان فارس تأکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس همچنین تشکیل کمیته ارزیابی برای رصد و نظارت برنامه های پیش بینی شده را مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر در شناسایی نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف کمک شایانی در پی خواهد داشت و اجرای برنامه های پیش بینی شده را به بهترین شکل متضمن خواهد بود.

در این جلسه تعدادی از اعضای حاضر نسبت به بیان پیشنهادات خود پیرامون برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، بزرگداشت شهدای قیام پانزده خرداد و روز جهانی قدس پرداختند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار