رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز از تعطیلی قطار شهری شیراز تا پایداری شرایط کرونا خبر داد وگفت: از 22 اسفندماه تا به امروز خط یک متروی شیراز تعطیل است.
کد خبر: ۸۴۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 22 April 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حسن مرادی  اظهار داشت: به دلیل شرایط موجود در سطح کشور و به تبع در استان فارس و شهر شیراز تا پایدار نشدن شرایط کرونا برنامه ای برای بازگشایی قطار شهری وجود ندارد؛ با این حال آمادگی کامل خود را برای بازگشایی به سازمان حمل و نقل شهرداری و شورای شهر اعلام کرده ایم و منتظر دستور آنها هستیم.

وی با اشاره به آمادگی این سازمان جهت افتتاح آخرین ایستگاه از خط یک متروی شیراز گفت: با وجود شرایط پیش آماده افتتاح ایستگاه وکیل به تاخیر افتاد در حالی که آمادگی کامل خود را برای افتتاح آخرین ایستگاه از خط یک به شهرداری و شورا اعلام کرده ایم و در ماه جاری آن را افتتاح خواهیم کرد.

 

افتتاح بخشی از خط 2 متروی شیراز تا یک سال آینده

 

مرادی اظهار داشت: خط 2 متروی شیراز نیز به جهت تونل و ایستگاه از میانرود تا کلبه سعدی به طول 15 کیلومتر با 13 ایستگاه در حال حفاری است.

وی افزود: حفاری در فاصله حدود چهارصدمتری در حال انجام است و تا شش ماه آینده، به مرحله معماری و نازک کاری خواهد رسید.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز از افتتاح خط دو متروی شیراز تا یک سال آینده در صورت عدم بروز مشکلی خاص همچون کرونا خبر داد و گفت: تا یک سال آتی افتتاح حداقل سه ایستگاه از خط دو را دستور کار خواهیم داشت.

وی افزود: در خط دو میدان امام حسین(ع) به دلیل تقاطع با خط یک و امکان جابجایی و تبادل مسافر حساس تر و زمان بر تر ازسایر ایستگاه ها خواهد بود.

مرادی همچنین از اتمام مطالعات خط سه و آغاز عملیلات اجرایی این خط در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: بسته به سیاست ها و صلاحدید شهرداری و شورای شهر به زودی کلنگ زنی عملیات اجرایی خط سه را شاهد خواهیم بود.
مرادی با توجه به اینکه خط سه از ایستگاه راه آهن آغاز می شود و تا پل بصیرت(ابتدای معالی آباد) ادامه دارد، افزود:مطالعات خط های چهار، پنج و 6 نیز همزمان در حال انجام است و پس اتمام وارد مرحله عملیاتی می شوند.
مرادی یادآور شد: پس از افتتاح ایستگاه وکیل از خط یک تنها در پایانه که یک و نیم کیلومتر بعد از ایستگاه میدان الله قرار دارد، به لحاظ تجهیزاتی و عملیاتی اقداماتی نیاز است که در حال انجام آنها هستیم.

 

تعطیلی اتوبوس و مترو به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک بسیاری کرده است

 

در این راستا رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری از اواسط اسفندماه اظهار داشت: به دلیل وضعیت موجود در کشور و شرایط خاص کرونا این دو وسیله حمل و نقل تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و تا زمانی که وزارت بهداشت شرایط پایدار و کنترل شده را اعلام کند منتظر خواهیم ماند چرا که این اتفاق به نفع مردم است و زنجیره انتقال را تا حد زیادی قطع خواهد کرد.

نواب قائدی همچنین با اشاره به فعال بودن تاکسی ها در سطح شهر گفت: در حال حاضر سازمان تاکسی رانی با رعایت پروتکل بهداشتی مبنی بر استفاده رانندگان از ماسک و دستکش و همچنین سوار کردن یک مسافر در جلو و حداکثر دو مسافر در عقب خودرو در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

برچسب ها: شیراز ، مترو ، کرونا ، تعطیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار