شورای شهر شیراز پرداخت یک میلیون تومان، کمک به رانندگان شاغل در ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس رانی را تصویب کرد.
کد خبر: ۸۴۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 22 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:یکصد و سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر چهارشنبه ۳ اردیبهشت برگزار و در آن ۶ طرح دو فوریتی به تصویب رسید و به شهرداری اجازه داده شد به هر بهره‌بردار و راننده ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی مبلغ ده میلیون ریال با مجموع کل ۱۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال پرداخت کند.

در این جلسه علنی که بدون حضور مدعوین برگزار شد، نحوه نظارت شورای اسلامی شهر شیراز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرداری، طرح دوفوریتی دیگری بود که مصوب و براساس آن شهرداری مکلف شد نسبت به تشکیل کمیته سلامت جهت پایش، ارزیابی و رفع نواقص موجود برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کارکنان و ارباب‌رجوعان متناسب با مصوبات ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در شهرداری مرکزی، شهرداری‌های مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته اقدام و نتیجه عملکرد خود را هر ۱۰ روز یک بار به شورا ارائه کند.

همچنین در دستور دیگر این جلسه شهرداری شیراز ملزم به انجام مطالعات زمین شناسی پهنه حسینی‌الهاشمی شد که پس از تصویب با ۱۳ رای موافق، موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارسال شد.

یک طرح دوفوریتی اعضای شورای شهر شیراز درخصوص تغییر ساعت برگزاری جلسات رسمی در ماه مبارک رمضان نیز با ۹ رأی موافق مصوب شد، بر این اساس جلسات رسمی شورا در ماه مبارک رمضان روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ برگزار می‌شود.

در این جلسه همچنین قدرالسهم ماده ۱۰۱ قانون شهرداری نیز مطرح که با شرح و تعیین جزئیات قدرالسهم شهرداری، این طرح دوفوریتی به تصویب اعضا رسید.

طرح دوفوریتی الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه تخصیص بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز نیز دیگر مصوبه این جلسه بود که رای مثبت اکثریت اعضای شورای پنجم را کسب کرد.

در صورتجلسه کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا بررسی نهایی گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۴-۹۵و ۹۶ سازمان‌های وابسته به شهرداری شیراز نیز در دستور کار قرار گرفت که پس از تصویب شهرداری شیراز مکلف به بررسی نحوه تخصیص بودجه سال ۹۹ شهرداری شد تا زمان تصویب نهایی تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه در قالب یک لایحه به شورا ارائه کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار