برای جلوگیری از ایجاد تشنگی در ایام روزه داری می‌توان از بذر‌های لعابدار نظیر خاکشیر، تخم بالنگو، تخم ریحان و تخم شربتی استفاده کرد.
کد خبر: ۸۴۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 22 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دکتر غلامرضا غیور عضو هیات علمی گروه طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف میوه و سبزی موجب کاهش عطش و تامین مواد و املاح بدن می‌شود و جایگزین مناسبی برای مصرف زیاد آب می‌باشد، گفت: باید توجه داشت نوشیدن زیاد آب و دیگر مایعات در فاصله افطار تا سحر یا در وعده سحر، در کاهش تشنگی در طول روز، تاثیر چندانی ندارد.

وی ادامه داد: مکانیسم تشخیص فرآیند کاهش مایعات بدن و احساس تشنگی نیازی به حجم زیاد مایعات ندارد و افراد می‌توانند نیازشان را با مصرف مواد غذایی برطرف نمایند، باید توجه داشت زیاد نوشیدن مایعاتی نظیر آب موجب ضعف هضم، احساس سنگینی، کسالت و سوءهضم گردیده و درنهایت موجب عارضه در فرد خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شرایط خاص ماه رمضان، بویژه در ایام گرم سال که روز‌ها بسیار بلند و فاصله افطار تا سحر بعدی بسیار کوتاه هستند همچنین مراسم عبادی و توصیه به شب زنده داری و مطالعه و تفکر و عبادت در شب‌های خاص وجود دارد باید به چند نکته درباره خواب در ماه مبارک رمضان توجه کرد.

غیور افزود: حدود دو ساعت پس از یک افطار سبک بخوابید و از بیدار ماندن تا سحر پرهیز نمایید، دست کم یک الی یک و نیم ساعت برای وعده سحر وقت بگذارید و پس از سحر یک تا دو ساعت بیدار باشید و از خوابیدن بلافاصله پس از نماز صبح بپرهیزید.

وی ادامه داد: درصورت لزوم "احساس ضعف شدید، عطش شدید" در طول روز استراحت کنید، اما سعی کنید این خواب حدود میانه روز باشد که هوا بسیار گرم است و تا جای ممکن از خوابیدن در نزدیکی غروب آفتاب بپرهیزید، خواب روزانه باید در محیطی ساکت، تاریک و با تهویه مناسب باشد.


برچسب ها: ماه رمضان ، رمضان 99 ، تشنگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار