مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت امسال تمدید شده است.
کد خبر: ۸۴۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 24 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مسعود عطایی نژاد جمعه ۵ اردیبهشت گفت: با هدف کاهش مراجعات بیمه‌شدگان و جامعه مخاطبان سازمان تامین اجتماعی به شعب و کارگزاری‌های این سازمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس، دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه معتبر است و نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان و بازنشستگان برای تمدید دفترچه ها نیست.

وی با اشاره به دستور اداری صادره از سوی معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، اضافه کرد: دفترچه درمانی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تبعی آنان که تا پایان بهمن سال ۱۳۹۸ دارای اعتبار بوده و استحقاق درمان داشته‌اند، صرف نظر از پرداخت شدن یا پرداخت نشدن حق‌بیمه لغایت اردیبهشت سال ۱۳۹۹ معتبر تلقی شده و استفاده از مزایای درمانی سازمان در مراکز ملکی و یا طرف قرارداد برای آنها مجاز است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس در ادامه به زمان پیش بینی شده اتمام اعتبار کفالت مستمری بگیران، گفت: تاریخ خاتمه کفالت مستمری بگیران بازمانده و افراد تبعی تحت پوشش مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی که زمان آن اردیبهشت و خرداد ۹۹ هستند، به ترتیب تا یکم تیر و یکم مرداد سال جاری معتبر است و تا موعد مقرر مستمری بگیران در این خصوص نیازی به مراجعه به شعبه تامین اجتماعی ندارند و بر این اساس، هیچ گونه پیامکی برای مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای بررسی وضعیت مستمری بگیران ارسال نمی‌شود.

عطائی نژاد گفت: همچنین خدمات مشاهده فیش حقوقی، حکم افزایش سالیانه، شماره حساب مستمری بگیران، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط معوق از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir انجام می‌شود و مستمری بگیران می توانند بدون مراجعه به شعب از خدمات این سامانه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان تامین اجتماعی پیش از این برای جلوگیری از شیوع کرونا، اعتبار دفترچه درمانی بیمه‌شدگان خود را تا پایان فروردین تمدید کرده بود که با توجه به شرایط کنونی این مهلت را تا پایان اردیبهشت اعلام کرده است.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار