فرماندار شیراز گفت: طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در شهرستان شیراز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۴۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 25 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا امیری در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز که در خصوص ایجاد آمادگی‌های لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: ترویج امر به معروف را برای نهادینه کردن اخلاق حسنه و برچیده شدن ناهنجاری‌های اجتماعی مهم دانست و بیان کرد: ضروری است به شکل مطلوبی به این فریضه دینی، به ویژه در ماه مبارک رمضان پرداخته شود که بدون تردید باعث اصلاح امور جامعه و مسلمانان خواهد شد.

او افزود: امیدواریم که زمینه خودسازی و در پی آن رشد و تعالی معنوی جامعه با ورود به این ماه فراهم و تقویت شود.

فرماندار شهرستان شیراز، به شرایط خاص امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان باید با توجه به شرایط خاص امسال در ماه مبارک رمضان تدوین شود.

امیری ادامه داد: یکی از دستور کار‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس در این شرایط، پیشگیری از روزه‌خواری است که دستورالعمل آن تصویب و ابلاغ شده و بر اساس آن تکالیفی هم بر عهده اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شیراز گذاشته شده است.

امیری با بیان اینکه شرایط خاصی به دلیل شیوع کرونا در جهان حاکم است که کشور ما نیز از آن مستثنی نیست، گفت: بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شده که از جمله آن‌ها اجتماعات مذهبی است که به تبع آن نیز اماکن مقدس، برپایی نماز‌های جمعه و جماعت نیز تعطیل شده است.

او همچنین به برخی از تبلیغات سوء مبنی بر اینکه در این شرایط نیازی به روزه گرفتن نیست، اشاره کرد و گفت: بزرگان علمی و علمای دینی، ارشاد‌های لازم را در این مورد انجام داده و اعلام کردند که روزه‌داری در این شرایط مانعی ندارد بلکه تقویت کننده جسم و روح نیز خواهد بود.

فرماندار شیراز ادامه داد: تولید محتوا به صورت خاص و اطلاع رسانی در این مورد که شرایط بیماری کرونا مشکلی برای روزه‌داری ایجاد نمی‌کند باید توسط اداره افرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان پیگیری و دنبال شود.

امیری بیان کرد: دستگاه‌های دیگر مانند نواحی مقاومت بسیج، تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش که در شورای اطلاع‌رسانی ستاد کرونا نیز عضو هستند باید در این مورد اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

او افزود: شهرداری این شهر نیز باید در فضا‌های حقیقی تحت اختیار این نهاد از جمله بیلبورد‌ها و مکان‌های تبلیغاتی با رویکرد ماه مبارک رمضان، موضوع کرونا و در خانه ماندن تبلیغات مورد نیاز را انجام دهد.

فرماندار شهرستان شیراز، یکی از اهداف برگزاری این نشست را ترویج روزه‌داری در شرایط گسترش بیماری کرونا عنوان و اظهار کرد: باید پیشگیری از روزه‌خواری در این شهرستان به جد دنبال شود و همچنین نحوه برخورد دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط با فعالیت‌های سازماندهی شده مشابه مورادی که در سال‌های پیشین برخی از معاندان، عامدانه اقدام به استخدام افرادی برای انجام عمل منکر روزه خواری می‌کردند نیز باید مشخص شود.

امیری با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی هر فرد ایجاب می‌کند که ناظر و مراقب بر وضعیت اطراف خود باشد، اظهار کرد: در همه جوامع، انسان‌ها مسئولیت اجتماعی برای سلامت جامعه‌شان دارند و این مهم در دین اسلام به شکل مشخص و مدونی در قالب امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

او همچنین بر انجام تذکر لسانی و تبلیغ این شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تاکید و بیان کرد: نحوه بیان و شیوه پیگیری این فریضه دینی در شرایط کنونی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شیراز گفت: در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و به همین سبب در فضای شهر باید به نحو مطلوب به ترویج مسایل دینی پرداخته شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار