معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشستی با منتخبان گیلان درمجلس یازدهم، گفت: گیلان 4 هزار و 500 طرح عمرانی نیمه کاره دارد که بطور میانگین 40 درصد پیشرفت کار دارند و برای تکمیل آنها باید اعتبارات لازم جذب شود.
کد خبر: ۸۴۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 26 April 2020

علی اوسط اکبری مقدم طرحهای راه آهن رشت - انزلی، رشت-  کاسپین و رشت- آستارا ؛ آزاد راه رشت – قزوین؛ 7 سد لاستیکی در گیلان؛ سدهای مخزنی پل رود رودسر، شفارود رضوانشهر و دیورش رودبار، ساماندهی پسماند در گیلان بویژه در سراوان رشت، پل های آسیب دیده از سیلاب های سالهای گذشته  و خط 12کیلومتری انتقال آب  رشت به مسکن مهر را جزو طرح های مهم گیلان برشمرد و از منتخبان استان خواست پیگیری اتمام این پروژه ها را در اولویت کارشان قرار دهند.
در این نشست ماکان پدرام مدیر کل راه و شهر سازی هم گفت: امسال  108 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز طرح های راه وشهر سازی در نظر گرفته شده که 40 میلیارد تومان برای آزاد سازی حریم راه آهن رشت - آستارا در نظر گرفته شده است. 
سبحان الله علیپور مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای گیلان هم از حذف  قیر یارانه ای در راهسازی گیلان خبر داد و گفت : هزینه تامین قیر، امسال بر عهده پیمانکاران است.
خرمی مدیر عامل آب منطقه ای گیلان هم در این جلسه با بیان اینکه تا پایان زمان نشا، نوبت بندی برای رهاسازی آب وجود ندارد و کشاورزان نگران نباشند گفت : بیش از یک میلیارد و صد میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفید رود و 104 میلیارد  متر مکعب آب هم در سد شهر بیجار ذخیره شده است.
دراین جلسه، منتخبان مردم در شهرستانهای رشت،  انزلی ، آستارا، تالش- رضوانشهر و ماسال، رودبار، رودسر و املش، فومن وشفت، لاهیجان و سیاهکل و لنگرود در مجلس یازدهم، هر کدام در خصوص لزوم سرعت بخشیدن بر اتمام این  طرح ها و تاثیر آنها بر اقتصاد و امور اجتماعی استان تاکید کردند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار