آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه باید در این ایام دعا و توسل را فراموش نکنیم که توسل به ذات اقدس الهی بالاترین وظیفه ماست، گفت: از خداوند خیر و عافیت بخواهیم، چراکه این مملکت در پناه اما رضا(ع) است.
کد خبر: ۸۴۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 27 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار خادم یاران آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: اوج توحید در بحث با ادیان مختلف میراث معنوی ائمه معصومین از جمله امام رضا(ع) است که برای بشریت گذاشته، از این رو اگر ما رسما بیان کرده ایم که در مسائل مربوط به بهداشت هرچه پزشکان و متخصصان بگویند ما عمل می کنیم به این معنا نیست که دست خدا بسته است.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه دست خداوند هیچگاه بسته نیست، خاطرنشان کرد: یک توسل به امام رضا(ع) و یک عنایت ائمه معصومین(س) میتواند همه چیز را عوض می‌کند، بلکه موظف هستیم که بر حسب حکم عقلانی هرچه پزشکان و متخصصان می‌گویند عمل کنیم اما دست خدا بالاتر از همه دست‌ها است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه باید در این ایام دعا و توسل را فراموش نکنیم که توسل به ذات اقدس الهی بالاترین وظیفه ماست، گفت: از خداوند خیر و عافیت بخواهیم، چراکه این مملکت در پناه اما رضا(ع) است.

امام جمعه شیراز همچنین در این دیدار با بیان اینکه همه آنچه که ما به اسم دین اعم از دستورات دینی و سبک زندگی می‌گوییم بازتاب توحید و وصف کلمه لا اله الله است، گفت: امام رضا(ع) در آموزش توحید و توحید ناب اسلامی نقش ویژه‌ای داشته و امید است بتوانیم این جهت را بیش از پیش از محضر امام عزیزمان بهره مند شویم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در حدیثی از امام رضا(ع) عنوان شده که ولایت شرط توحید است اما این به چه معنا است؟ افزود: متاسفانه هیچ وقت در دنیا به این مهم دقت لازم نمی‌شود، در حالی‌که اگر قرار باشد توحید و یگانگی خداوند در عرصه اجتماع بشری ظهور پیدا کند جز با ولایت امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: دعوایی که از دیرباز تا اکنون، با فرعونیان و نمرودیان و اینک با امثال ترامپ وجود داشته بر سر نحوه آفرینش انسان و این قبیل مسائل نبوده بلکه بر سر حاکمیت توحید است، در این دعوا اگر قرار باشد حق به حق دار سپرده شود و حکومت به دست اهلش برسد، باید به اهل بیت(ع) برسد، تا زمانی که حق به اهل بیت(ع) نرسد، پس این امر اجرا نشده و به محض اینکه ولایت را که از جانب خداوند است برداریم شرک به وجود می‌آید، بنابراین اگر بخواهد توحید وجود داشته باشد باید همراه با ولایت باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: اکنون توحید همراه با ولایت، در اطاعت از ولی فقیه است که اگر به حق ولایت ولی فقیه توجه نکنیم یعنی توحید اجرا نشده و به آن عمل نکرده‌ایم، بنابراین حقی که ولی فقیه دارد حق توحیدی است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار