مهدی صمیمیان خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان از تصویب دو طرح اقتصادی در روستای کلاته اسد میامی و یک طرح عمرانی روستای گیور بیارجمند خبر داد و گفت: این طرح اشتغال ۲۳ نفر را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۴۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 28 April 2020
۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان سمنان هستند ...
 
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان صبح سه‌شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی کمیته ملی پرداخت تسهیلات به دهیاری‌های سراسر کشور به میزبانی سالن کوثر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه سه طرح اقتصادی و عمرانی برای شرق استان تصویب‌شده است، ابراز داشت: دو طرح اقتصادی شامل ساخت مجتمع اقامتی در روستای کلاته اسد شهرستان میامی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال می‌شود.

وی اینکه تلاش شد تا به مناطق محروم روستایی توجه ویژه‌تری شود، ابراز داشت: سال گذشته افزون بر ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات به دهیاری‌های استان برای خرید ماشین‌آلات پرداخت‌شده است.

مهدی صمیمیان ضمن بیان اینکه طرح توجیهی مرمت حمام تاریخی روستای گیور بی ارجمند با مجوز پرداخت تسهیلات از سوی اداره کل دفتر امور روستا‌ها و شورا‌های استانداری سمنان به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تصویب رسید، افزود: این سه طرح درمجموع برای ۲۳ نفر اشتغال‌زایی را به همراه دارد.

صمیمیان بابیان اینکه سال گذشته ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات برای روستا‌های استان سمنان خریداری و برای ۱۲ نفر اشتغال‌زایی شد، در ادامه تصریح کرد: بخش قابل‌توجهی از تجهیزات خریداری‌شده به روستا‌های محروم شرق استان در شهرستان‌های شاهرود و میامی اعطاشده است.

وی ضمن بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات به‌صورت تنفس یک‌ساله، بازپرداخت چهارساله و با کارمزد هشت درصد از سوی بانک پست‌بانک خواهد بود، افزود: معتقدیم تأمین نیاز‌های اولیه مناطق روستایی می‌تواند ضمن ایجاد درآمدزایی و اشتغال از مهاجرت بی‌رویه جلوگیری و امید را در دل مردم زنده کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار