رضایی در ادامه در خصوص مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، اظهار داشت: بعد از سلامتی این اقتصاد است که از اهمیت بالایی برخوردار است، یک عده به دلیل شغلی که داشتند و این‌که درآمد روزانه دارند مانند کسبه‌ی محترم و کارگران عزیز نیاز دارند که کار خود را ادامه دهند چرا که از لحاظ اقتصادی فشار زیادی بر آن‌ها وارد شده است، منتها تا الان خوب رعایت شده و باید تمهیداتی اندیشیده شود که به مرور کارهایی که پرریسک‌تر است و خطر زیادتری دارد را برای بعدها بگذارند و اگر یک حرفه‌ی شغلی از نظر وزارت بهداشت مشمول کارهای کم‌خطرتر محسوب می‌شود به مرور شروع شود. البته باید توجه کنیم که تا حد امکان از ایجاد هر گونه تجمع و ازدحام جمعیتی پرهیز شود تا یکی، دو ماه دیگر را به سلامتی بگذرانیم.
کد خبر: ۸۴۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 28 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان، گفت: در مساله کرونا در استان فارس حقیقتاً خوب عمل شد، دلیل آن هم فرهنگ بالای مردم بود که حتی پیش از این‌که مسئولین بخواهند اقدامی انجام دهند مردم به‌خودی خود هم رعایت می‌کردند و هم تبلیغ می‌کردند و حتی از ما نمایندگان و مسئولین می‌خواستند که هرچه زودتر جلوی ترددهای بی‌جا به ویژه مسافرین را بگیریم که شاید بگویم اولین نقطه‌ای که آغاز شد و حتی نیروی مردمی هرازگاهی در ورودی شهرها از ورودهای غیرضرور جلوگیری می‌کردند در استان فارس و خصوصاً شیراز بود، بنابراین تا الان شرایط خوب بوده و وضعیت هم به شکلی پیش رفت که نسبت به جاهای دیگر خیلی بهتر بود.

وی ادامه داد: درخصوص فوتی ها در استان فارس تلفات بسیار بسیار کمتری نسبت به جمعیت و وسعت داشت، در حالی که محل عبور چندین استان است اما به‌خوبی کنترل شد و خصوصاً کادر پزشکی با توجه به این‌که دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاهی بسیار باسابقه و با پزشکان حاذق و صاحب تجربه‌ای است که از لحاظ پزشکی پزشکان شیراز و علوم‌پزشکی این شهر اگر نگویم حرف اول را می‌زنند، حداقل در ردیف بسیار بالای کشور و حتی خاورمیانه هستند، بنابراین هم این‌ها خوب کار کردند که لازم می‌دانم از آن‌ها تشکر کنم و مسئولین هم نسبت به خواسته مردم همکاری خوبی داشتند و رفت و آمدها را کنترل کردند و اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.

وی گفت: شاهد این بودیم که نزدیک‌ترین فامیل‌ها هم رفت و آمد خانوادگی را کاهش دادند. در نتیجه با رعایت پروتکل های ایمنی بهداشتی از سوی مردم وضعیت تقریباً بهتر از مکان‌های دیگر کنترل شد.

رضایی در ادامه درخصوص مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، اظهار داشت: بعد از سلامتی این اقتصاد است که از اهمیت بالایی برخوردار است، یک عده به دلیل شغلی که داشتند و این‌که درآمد روزانه دارند مانند کسبه‌ی محترم و کارگران عزیز نیاز دارند که کار خود را ادامه دهند چرا که از لحاظ اقتصادی فشار زیادی بر آن‌ها وارد شده است، منتها تا الان خوب رعایت شده و باید تمهیداتی اندیشیده شود که به مرور کارهایی که پرریسک‌تر است و خطر زیادتری دارد را برای بعدها بگذارند و اگر یک حرفه‌ی شغلی از نظر وزارت بهداشت مشمول کارهای کم‌خطرتر محسوب می‌شود به مرور شروع شود. البته باید توجه کنیم که تا حد امکان از ایجاد هر گونه تجمع و ازدحام جمعیتی پرهیز شود تا یکی، دو ماه دیگر را به سلامتی بگذرانیم.

وی افزود: دولت و حاکمیت حقیقتاً باید بیشتر از خودشان همت به خرج دهند و از لحاظ اقتصادی کمک کنند، ما می‌بینیم که کمک‌های دولت بسیار ناچیز است، البته درست است که وضعیت اقتصادی دولت هم مناسب نیست، اما من بارها این موضوع را در مصاحبه‌های مختلف عرض کردم که ارگان‌ها و نهادهایی که توانمندی دارند، خصوصاً خیریه‌ها و آن‌هایی که همیشه نذورات و پذیرایی‌هایی در ماه مبارک رمضان و اعیاد و... داشتند، همه‌ی این‌ها باید متمرکز و تجمیع شود تا بتوانیم با یک عزم ملی از این بحران عبور کنیم.

نماینده شیراز در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم همکاری نهادهای غیردولتی عمومی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان با دولت برای کمک به نیازمندان، ابراز داشت: من این موضوع را خیلی پررنگ‌تر عرض می‌کنم و بارها در مصاحبه‌های مختلف عنوان کرده‌ام؛ وقتی به این ارگان‌ها نگاه کنیم باید بدانیم که این ارگان‌ها وجودشان وابسته به نظام جمهوری اسلامی است، پس الان وظیفه سنگین‌تری دارند، زیرا وجودِ آنها وابسته به وجود مردم و نظام است، بنابراین می‌طلبد که آنها فداکاری بیشتری کرده و بیشتر پای کار قرار گیرند.

وی ادامه داد: باید در یک خانواده کسی که ثروت بیشتری دارد یا آن‌که حتی منافع‌اش در برابر درآمدهای ملی و جامعه بیشتر است در موقع ضرورت هم بیشتر پای کار بیایند و هزینه کنند و هر مبلغی که می‌خواستند در جای دیگر صرف کنند را در مسیر خدمت به مردم قرار دهند، به نظرم در حال حاضر چیزی واجب‌تر از این امر نیست و از نظر من از هر نوع عبادتی واجب‌تر است که در این راه هزینه کنند که اگر در کنار حرکت و همراهی‌شان جان یک انسان را نجات بدهند، طبق آیات و احادیث مانند این است که همه بشر را نجات دادند.

رضایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درخصوص لزوم توجه به کادر درمانی با هدف جلوگیری از خستگی بیشتر یا فرسودگی این مجموعه توسط دولت و همچنین مواردی که توسط مردم باید انجام شود، بیان داشت: حداقل اگر نتوانیم به این عزیزان کمک کنیم، باید سعی کنیم که زحمت‌شان را زیاد نکنیم به این معنا که تلاش کنیم مراجعات غیر ضرور به بیمارستان‌ها را تا حد امکان کاهش دهیم تا کار آن‌ها سبک شده و فرصت تجدید قوا داشته باشند، این اولین کمکی است که واجب و لازم است.

وی ادامه داد: همچنین از لحاظ معنوی و روحیه دادن هم لازم است که در کنار آنها باشیم، تشویق کنیم، البته اینگونه نیست که تنها در این شرایط چنین باشد بلکه علم درمانی با توجه به احادیث و روایات همواره مورد احترام بوده است، بنابراین می‌طلبد که از آنها دلجویی کنیم و به آن‌ها کمک کنیم و نباید زحمت آنها را زیاد کرد.

نماینده شیراز تصریح کرد: بنده به شخصه همواره پیگیر امور مرتبط با کادر درمانی بودم و بارها عنوان کردم که برای آن‌ها باید سختی کار در نظر گرفت. لازم است درخصوص شرایط جذب و استخدام آن‌ها شرایط مساعد و مناسبی چه به صورت رسمی و یا موقت با حقوق مکفی و مناسب تدبیری اندیشیده شود تا این زحمات و جانفشانی آن‌ها در هفته ها و ماه های اخیر به نحوی مورد تقدیر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار