تخم مرغ، سبزیجات، انگور، سیب، توت و میوه‌ها را هرگز در مایکروویو نگذارید.
کد خبر: ۸۴۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 29 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:به نقل از سخنان متخصص تغذیه النا سولوماتینا، شما نباید تخم مرغ‌ها را در مایکروویو بجوشانید، در مایکروویو آب را نیز به حد جوش نرسانید، زیرا می‌توانید دچار سوختگی شوید.

به گفته وی، آب در مایکروویو به طور مساوی گرم می‌شود و فوراً در حال جوشیدن است و می‌تواند "مانند یک انفجار" عمل کند. پاشیده شدن آب در حین گرم شدن در مایکروویو می‌تواند باعث سوختگی شود پوسته تخم مرغ موجود در مایکروویو ممکن است در برابر فشار داخل مقاومت نکند و منفجر شود. همچنین، برای مویز شدن انگور و سیب نباید آن‌ها را در مایکروویو گذاشت زیرا می‌توانند در مایکروویو منفجر شوند.

سولومینا خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات هنگام گرم شدن، خواص مفید خود را از دست می‌دهند و حتی می‌توانند به سم تبدیل شوند. ویتامین C هنگام گرم شدن در برخی مواد غذایی از بین می‌رود؛ بنابراین، به هر دلیلی از گرم کردن انواع توت‌ها و میوه‌ها در مایکروویو پزهیز کنید. هر چیزی را که حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده باشد، گرم نکنید. روغن‌های خام اکسیده شده در آن‌ها می‌تواند به یک ماده سرطان زا تبدیل می‌شوند. بنابراین، سعی نکنید که دانه‌ها را در مایکروویو سرخ کنید، زیرا خاصیت آن‌ها از بین می‌رود."

گیاهان و سبزی‌ها را در مایکروویو قرار ندهید، زیرا گیاهان حاوی نیترات هستند که وقتی گرم می‌شوند به یک ماده سرطانزا تبدیل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار