مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی:
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در قالب طرح اقتصاد مقاومتی پارسال در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۴۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 30 April 2020

۴۷۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در استان مرکزی فعالیت دارند - خبرگزاری ...

امید محترمی افزود: با پرداخت این تسهیلات ۴۷۰ فرصت شغلی جدید سال گذشته در این استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، کشت قارچ و گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ و بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: اعطای این تسهیلات  در سال جاری نیز جریان دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان‌ها طرح‌های اشتغالزایی خود را ارایه کنند و در صورت تامین اعتبارات، کسب و کار خرد خود را راه‌اندازی کنند.

محترمی اضافه کرد: در پنج سال اخیر بیش از ۳۰ هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی در راستای تسهیل در امور متقاضیان و حل مشکلات این قشر با دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی انجام شده است.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۰۰ طرح عمرانی در زمینه انتقال آب روستایی، ساخت پل، آبرسانی کشاورزی،   لایروبی قنوات، ساخت استخرآب در مناطق محروم روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال انجام شده که نیمی از منابع آن‌ها از اعتبارات داخلی سپاه و بقیه از سوی خیران و دستگاه‌های اجرایی تامین شده است.

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به‌دنبال آن هم اردو‌های جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه‌اندازی شد.

۴۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار