کد خبر: ۸۴۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 02 May 2020

هافبک فجر سپاسی: تعطیلی مسابقات به نفع تماشاگران و بازیکنان است

تابناک/هافبک تیم فوتبال فجر شهیدسپاسی شیراز اعلام کرد: تعطیلی مسابقات در شرایطی که وضعیت بیماری کرونا مشخص نیست به نفع بازیکنان و تماشاگران است.

میلاد احمدی شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا بیان داشت: اگر قرار است  مسابقات فوتبال لیگ بدون تماشاگر برگزار شود همان بهتر که انجام نشود زیرا بازی بدون تماشاگر به ویژه برای تیم های پُر طرفدار معنی ندارد و دلخوشی ما به آنهاست که به ورزشگاه بیایند.

وی اضافه کرد: در این شرایط حساس سلامت مردم بیشتر از انجام بازی اهمیت دارد از این رو مسابقات برگزار نشود به نفع همه است زیرا با وجود ویروس کرونا که اکثر کشورها با آن در گیر هستند اگر بخواهیم بازی کنیم باید با دلشوره وارد میدان شویم و آنگاه از کیفیت مسابقات کم می شود.

احمدی با بیان اینکه مدت ۲۰ روز است که تمرینات هوازی خود را در کوهها آن هم به صورت انفرادی و با احتیاط، آغاز کرده افزود : برای ورزش های تیمی تمرینات گروهی مهم است که فعلا میسر نیست و اگر هم قرار شد بازی ها برگزار شود باید حدود یک ماه تمرینات گروهی را دنبال کنیم تا هم بدن ها آماده شود و هم هماهنگی تیمی به وجود بیاید.

وی که ۲۶ سال سن دارد و اهل شهرستان قزوین است ادامه داد : اگر بخواهند بعد از کرونا بازی ها را به صورت فشرده برگزار کنند این امر موجب می شود بازیکنان زیادی مصدوم شوند که به نفع هیچ تیمی نیست و شاید هم اینگونه بازی کردن ضرری کمتر از کرونا نداشته باشد.

منبع درآمدی به جز فوتبال نداریم

وی با اظهار اینکه ما بجز فوتبال  منبع در آمدی دیگری نداریم، اظهار داشت : اگرسازمان لیگ بخواهد بازی ها را تعطیل کند بهتر است باشگاه ها با توجه به اینکه هشت بازی باقی مانده، تنها ۱۰ در صد قرارداد بازیکنان را کم کنند تا آنها  هم که شغلی ندارند در این برهه حساس ضرر نکنند.

بازیکن تیم فجر اضافه کرد : حدود ۴۰ در صد از قراردادمان پرداخت شده است و با اینکه اکثر بازیکنان تیم فجر سرباز هستند اما هفت بازیکن آزادی که در این تیم بازی می کنند با وجود اینکه هشت بازی بیشتر باقی نمانده باید حداقل ۷۰ در صد از قرارداد آنها پرداخت شده باشد.

 میلاد احمدی بازیکن تیم فجر سپاسی شیراز در حالت پا به توپ 

شانس صعود داریم

احمدی با اشاره به اینکه تیم فجر هنوز شانس صعود دارد افزود: هفته های پایانی به ویژه در مسابقات لیگ دسته اول بسیار تعیین کننده است و با وجود اینکه فاصله هشت تیم در بالای جدول به هم نزدیک است بنابراین تیم فجر هم شانس دارد و ناامید نیستیم.

وی گفت : تیم فجر در لیگ این فصل خیلی خوب شروع کرد و خود را تیمی مدعی نشان داد زیرا خوب برنامه ریزی شد و تا پایان نیم فصل هم با تفاضل گل نسبت به تیم اول جدول، دوم شد که این امر بیانگر این بود که خوب کار کردیم.

تیم باید در نیم فصل تقویت می شد

او ادامه داد: تیمی که قرار است به لیگ برتر صعود کند حتما باید در نیم فصل تقویت می شد اما کمبود منابع مالی موجب شد که نتوانیم این امر مهم را انجام دهیم  و در دور برگشت هم فشار روی بازیکنان زیاد بود برای همین چند مصدوم و محروم روی دست تیم گذاشت و تیمی هم که تقویت نشده باشد نمی تواند تا پایان مسابقات همچنان مدعی باقی بماند.

احمدی گفت: مسوولان استان  کمک کردند اما انتظار حمایت بیشتری داشتیم چرا که تیم فجر تقریبا به صورت خصوصی اداره می شود و  نیازبود با وجود اینکه شیراز هفت سال در لیگ برتر تیم ندارد در نیم فصل بهتر حمایت می شدیم با این وجود هم از آنهایی که کمک کردند به ویژه تماشاگران سپاسگزاریم.

وی بیان کرد: بازیکنان ما در همه مسابقات با تمام وجود بازی کردند و اکثرا بازیهای ما جذاب بود برای همین هم هر هفته به تعداد تماشاگران افزود شد اما شرمنده آنها هستیم ،اگر  به مانند تیم های آلومینیوم اراک ، مس رفسنجان و مس کرمان که تیمشان را در دور برگشت با گرفتن چند بازیکن خوب  تقویت کردند ما هم اینکار را می کردیم هم اینک در جدول وضعیت بهتری داشتیم.

احمدی گفت : تماشاگران تنها دلخوشی فوتبال هستندو باید از تیم های ریشه داری همچون فجر ، ملوان انزلی و سپیدرود رشت که تماشاگران زیادی دارند بیشتر حمایت شود و حیف است که فارس حداقل یک تیم در لیگ برتر نداشته باشد در حالی که زیرساخت های خوبی در شیراز فراهم است.

 میلاد احمدی بازیکن قزوینی تیم فجر شهید سپاسی شیراز

تیم های پولدار رشد می کنند

بازیکن تیم فوتبال فجر با بیان اینکه تیم هایی که پولدار هستند خوب رشد می کنند، افزود : این شرایط برای تیم های ریشه دار فراهم  نیست  و برای همین است که شاهد سقوط  تیم های ریشه داری  همچون راه آهن تهران، پاس تهران ، سپید رود ، ملوان انزلی، برق شیراز و بسیاری دیگر از تیم بودیم.

شادی تماشاگران بهترین خاطره است

وی گفت : برای هر بازیکنی شادی تماشاگران پس از هر پیروزی بهترین خاطره است زیرا این شادی هم در بین خانواده بازیکنان به وجود می آید و هم مردم خوشحال می شود و چه خاطره ای بهتر از خوشحالی مردم است؟

احمدی اظهار داشت : در وجود تیم های شیرازی اصلا ضد فوتبال نیست و گذشته های فوتبال این شهر هم بیانگر این امر است و ما نیز بر خلاف بسیاری از تیم ها که فوتبالشان روی هواست ،تیم فجر فوتبال جذابی را روی زمین پیاده می کند.

هافبک تیم فجر اضافه کرد:  شاهد بودم که تیم های پایه این باشگاه هم تمرینات خود را بیشتر بر اساس کارهای اصولی و روی زمین دنبال می کنند برای همین است که شیرازی ها فوتبالشان کلاسیک است و دوست دارند تماشاگران لذت ببرند.

او گفت : پست اصلی من در فوتبال هافبک پشت مهاجم است اما بر اساس صلاح دید مریبان تیم در این فصل  بیشتر به عنوان هافبک بال ( وینگر ) بازی کردم و تاکنون  یک گل زدم و پنج پاس گل دادم اما باید بیشتر تلاش کنم تا آمار بهتری بدست بیاورم.

مردم کمک کنند تا زودتر کرونا ریشه کن شود

احمدی از مردم  خواست همچنان  با ماندن در خانه هم سلامت خود و هم سلامت خانواده را در این شرایط حساس حفظ کنند زیرا مشخص نیست که چه زمانی کرونا ریشه کن می شود .

وی فوتبال را از قزوین آغاز کرد و سپس در تیم های امید داماش تهران، کاسپین قزوین، شیرین فراز کرمانشاه، آلومینیوم اراک و ملوان انزلی سابقه بازی دارد.

تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم اینک در لیگ دسته یک فوتبال با انجام ۲۶ بازی با ۳۷ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.

تیم مس رفسنجان با ۵۳ امتیاز صدرنشین است و شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد، تیم مس کرمان با ۴۶ امتیاز دوم و تیم های خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک با ۴۵ امتیاز سوم و چهارم هستند.

تیم قشقایی دیگر تیم شیرازی در لیگ هم با ۲۹ امیتاز در رده دوازدهم جدول است و به نظر می رسد اگر مسابقات ادامه یابد این تیم دیگر شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد.

در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم به لیگ برتر دوره بیستم که سرنوشت دوره نوزدهم آن مشخص نیست ،  صعود خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

تیم های ملوان انزلی و شهرداری تبریز هم در خطر سقوط به دسته دوم قرار دارند.

با وجود شیوع بیماری کرونا معلوم نیست مسابقات مختلف لیگ های فوتبال ایران دوباره از چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

برخی از باشگاه ها خواهان ادامه مسابقات پس از کرونا هستند و برخی دیگر خواهان تعطیلی هستند باید منتظر اعلام ستاد مبارزه با کرونا باشیم و ببینم وضعیت ایران چه زمان سفید خواهد شد.

 بازیکنان تیم فوتبال فجر در حال شادی  پس از پیروزی مقابل تیم قشقایی  شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار