پس از بارش‌های بهاری امروز زندگی دوباره به تالاب‌های استان که برخی شهرت ملی و بین‌المللی دارند، بازگشته است.
کد خبر: ۸۴۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 02 May 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان فارس سبب شده بود که تالاب‌های آن با یک خشکی سراسری روبه‌رو شوند و زیست گونه‌های حیوانی به ویژه پرندگان دریایی مانند فلامینگوها به خطر افتد.

این مسئله تا آنجا پیش رفت که در روزگاری نه چندان دور جوجه فلامینگوها برای زنده ماندن به نواحی روستایی پناه می‌بردند اما از ابتدای سال 99 بارندگی‌ها دوباره در نقاط مختلف استان رونق گرفته و همین امر سبب شده تالاب‌ها دوباره زنده شوند.

 

امروز زندگی دوباره به تالاب‌های استان که برخی شهرت ملی و بین‌المللی دارند، بازگشته است. براساس اطلاعات محیط زیست استان فارس به جز دریاچه پریشان که در فصل بهار آبگیری نداشته دیگر تالاب‌ها و دریاچه‌ها به شکل چشمگیری آبگیری شده‌اند.

بر این اساس تالاب بختگان با 85 هزار هکتار 20 درصد آبگیری شده، تالاب کمجان با 4 هزار هکتار 22 درصد، تالاب طشک با 41 هزار هکتار 31 درصد، دریاچه مهارلو با 24 هزار هکتار وسعت 73 درصد، ارژن با 2300 هکتار 24 درصد، کافتر با 4600 هکتار 28 درصد، هیرم با 4 هزار هکتار 80 درصد، برم شور با 40 هکتار وسعت 90 درصد و هفت برم با 90 هکتار وسعت 80 درصد آبگیری شده است.

برچسب ها: تالاب ، بارندگی ، حیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار