مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در استان بیش از یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه وجود دارد.
کد خبر: ۸۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 02 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:جلسه مشترک مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به منظور بررسی راهکارهای همکاری، درسالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی ریاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به ظرفیت های مناسب حوزه علمیه و مراکز مذهبی در موضوع گردشگری زیارتی ، مذهبی ،میراث معنوی خواستار تعامل و همکاری بیشتر بین حوزه علمیه و روحانیون استان فارس با میراث فرهنگی وگردشگری استان فارس شد.

امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه در استان بیش از یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه وجود دارد، بیان کرد: برخی از این بقاع مانند مسجد جامع نی‌ریز ،مسجد جامع عتیق شیراز سابقه دیرینه‌ای دارند و مجموعه های تاریخی و فرهنگی آرامگاه سعدی ، حافظیه ،تخت جمشید و پاسارگاد جزء میراث‌های ملموس جهانی بوده که در فهرست میراث ناملموس نیز از ثبت ۶ تعزیه در استان فارس به عنوان میراث معنوی می توان نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس حوزه علمیه فارس نیز تصریح کرد: هم از نظر علمی و معنوی و سبک معماری سنتی از قبیل مدارس علمیه، بناها و بقاع متبرکه یک میراث ماندگار است که برای میراث فرهنگی و گردشگری زیارتی ،مذهبی و تاریخی یک فرصت مؤثر است.

او، با بیان اینکه بقاع متبرکه و حوزه های علمیه بخشی از ظرفیت های میراث معنوی و تاریخی فارس و شیراز هستند و از این نظر رسالت مشترک بین میراث فرهنگی و حوزه علمیه شیراز است، ادامه داد: باید زمینه ای مناسب برای تشکیل دبیرخانه هنرهای اسلامی و طلاب حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

استوار میمندی افزود: شیراز یک هویت عمیق علمی و تاریخی دارد و با توجه به وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و دیگر امامزادگان ، اماکن تاریخی و میراث فرهنگی شاخص و معروف ،جاذبه های گردشگری زیارتی استان فارس و شهر شیراز شاهد حضور پر شمار گردشگران داخلی و خارجی بوده که فرصتی برای ارائه و تبلیغ فرهنگ اسلامی-ایرانی را برای ما فراهم کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس اضافه کرد: برای تحقق این اهداف و معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان فارس ، آموزش افراد مستعد و طلاب علاقمند حوزه علمیه به موضوعات گردشگری ، میراث فرهنگی و معنوی ، صنایع دستی و نیز هنرهای جدید باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: این اداره آمادگی دارد در زمینه‌های علمی ،آموزشی و فرهنگی، رونق گردشگری، حفظ و معرفی میراث فرهنگی ، معنوی و صنایع دستی مشارکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار