استان فارس با دارا بودن بیش از ۱۰ میلیون هکتار عرصه جنگلی و مرتعی، وسیع‌ترین عرصه جنگلی کشور را به خود اختصاص داده درحالیکه از داشتن حداقل امکانات اطفای حریق بهره‌ای نبرده!
کد خبر: ۸۴۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 03 May 2020

تابناک فارس: با توجه به بارش‌های سال گذشته و امسال استان فارس و شرایط خاص پوشش‌ گیاهی امکان افزایش آتش سوزی وجود دارد بر این اساس کارشناسان امر نسبت به این موضوع هشدار داده اند همچنان با کمبود امکانات اطفای حریق دست و پنجه نرم می‌کند و از داشتن حداقل‌ها برای خاموش کردن آتش در عرصه‌های جنگلی استان با مشکل روبه رو است.

طی چند سال گذشته وقوع چندین مورد آتش سوزی گسترده خسارات جبران ناپذیری را به عرصه‌های منابع طبیعی استان وارد کرد. چندی قبل بود که آتش سوزی گسترده‌ای در تنگ خرسی پاسارگاد رخ داد و تنها زیستگاه خرس قهوه‌ای در آتش سوخت.

در این آتش سوزی که چند روز به طول انجامید بیش از هر چیز ناتوانی فارس در امکانات اطفای حریق به چشم می‌خورد. در آن زمان تنها بالگرد اطفای حریق فارس زمین گیر شد و تعداد قابل توجهی از گونه‌های جانوری از جمله پرندگان، لاک پشت‌ها و پوشش‌های گیاهی در آتش سوختند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: طی چند روز گذشته دستورالعملی از سوی ستاد بحران استانداری فارس تهیه و به تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بحران از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، فرمانداری‌ها و… ابلاغ شدکه بر اساس آن راه‌ها دسترسی به مناطق را برای آتش سوزی احتمالی شناسایی و امکانات لازم را آماده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بالگرد اطفای حریق پیش بینی شده،گفت: متأسفانه برای تأمین بالگرد به اعتبار نیازمندیم که متأسفانه تاکنون تأمین نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار