معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۶ نمونه مثبت خبر داد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.نکته قابل تأمل این است که بیش از یک چهارم تعداد شهرهایی که در کشور وضعیت سفید اعلام شده اند در استان فارس هستند و انگار که اصلا کرونا در فارس نیست یا کارش تمام شده است.نکند اعلام وضعیت سفید در این شهرستان ها اوضاع را بدتر کند. 
کد خبر: ۸۴۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 04 May 2020

تابناک فارس: عبدالرسول همتی اظهار داشت: از ۵۶ مورد جدید در استان آمار مبتلایان در شهرها به شرح زیر است:

 مبتلایان 15 اردیبهشت                               آمار مبتلایان 14 اردیبهشت

   شیراز   25 مبتلا                                              شیراز     8 مبتلا

   اقلید      6 مبتلا                                               اقلید     1 مبتلا

   آباده      4 مبتلا                                                آباده     2 مبتلا

  ممسنی  3 مبتلا                                                           0

   کازرون   2 مبتلا                                                          0

 

کوه چنار؛ کوار؛ پاسارگاد و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

این دو روز را با هم مقایسه کنید! آمار مبتلایان جدید طی 24 ساعت با افزایش روبرو بوده و جالب تر آنکه در همه این شهر ها به جز شیراز  وضعیت سفید اعلام شده است!!!

نکته قابل تأمل این است که بیش از یک چهارم تعداد شهرهایی که در کشور وضعیت سفید اعلام شده اند در استان فارس هستند و انگار که اصلا کرونا در فارس نیست یا کارش تمام شده است.

نکند اعلام وضعیت سفید در این شهرستان ها اوضاع را بدتر کند. 


معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان  و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در جمعیت زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است، نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.
 

همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار