امام جمعه شیراز خواستار تأمل در فرمایشات رهبری در سفر به شیراز که ۵ ویژگی برای این شهر مطرح کردند شد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای شیراز برشمردند که شیراز دیار علم، هنر و فرزانگی و ایمان عمیق دینی و شهر فناوری، تحقیق و نوآوری و شهر جهاد و شهادت و شهر ادب و سعدی و حافظ است؛ بیاییم شیراز را در این چهارچوبی که هر کس به سراغ آن به این دلایل می آیند، بازنگری کنیم.
کد خبر: ۸۴۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 05 May 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام لطف الله دژکام در آئین بزرگداشت روز شیراز با اشاره به اینکه یادروز شیراز ۱۸ ساله شده است، افزود: باید از خودمان بپرسیم واقعیت و هویت شیراز چیست؟

وی در ادامه عنوان کرد: اگر واقعیت شیراز را آنچان که هست و چیستی آن‌را بر اساس آنچه شیرازی‌ها به عنوان آرمان خود می‌کنند، تبیین کنیم ممکن است تلاش‌های بسیاری از سوی مدیران شهری و مسئولان انجام بشود و این شهر را دربین همه شهرهای عالم برازنده نکرده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، تصریح کرد: همه از جمله اعضای شورای شهر و پژوهشکده این شورا و مسئولان شهری تلاش بیشتری برای معرفی ماهیت شیراز بی انجامد.

آیت الله دژکام با اشاره به ۳ بیت از شهریار، شاعر معاصر که می‌گوید سلام ای شهر شیخ و خواجه، سلام شهر عشق و مدفن راز، سلام ای قلعه سیمرغ و انقار، سلام ای آشیان روشنایی؛ گفت: این بیت‌ها که شهریار سلام کرده ما را به هویت و ماهیت شیراز از نگاه دیگرانی که به ما می‌نگرند نزدیک می‌سازد.

وی خواستار تأمل در فرمایشات رهبری در سفر به شیراز که ۵ ویژگی برای این شهر مطرح کردند شد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای شیراز برشمردند که شیراز دیار علم، هنر و فرزانگی و ایمان عمیق دینی و شهر فناوری، تحقیق و نوآوری و شهر جهاد و شهادت و شهر ادب و سعدی و حافظ است؛ بیاییم شیراز را در این چهارچوبی که هر کس به سراغ آن به این دلایل می آیند، بازنگری کنیم.

امام جمعه شیرازگفت: شیراز شهری است که باید به عنوان شهری در جهان اسلام جلوه گری کند.

در ادامه نیز دکتر مرتضی جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گزارشی از برنامه‌های تدوین شده برای هفته بزرگداشت شیراز ارائه کرد و احد ده بزرگی شاعر شیرازی به شعرخوانی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار