رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: درخواست تلفنی هر گونه انتقال وجه به صورت کارت به کارت از سوی افراد ناشناس قطعا با هدف کلاهبرداری و خالی کردن حساب شهروندان است.
کد خبر: ۸۴۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 05 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ کاووس حبیبی گفت: ارسال پیامک و در پی آن تماس تلفنی از سوی کلاهبرداران درخصوص برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف از جمله شرکت همراه اول، ایرانسل، رایتل، برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی، فروش سکه‌های عتیقه، برنده مبالغ میلیونی، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و وعده‌های واهی، مبنی بر خرید یا واریز وجه به حساب و اغفال شهروندان و ایجاد اشتیاق در آنان برای دریافت جوایز و هدایا، از شگرد‌های کلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه‌های خود به طرف دستگاه‌های خودپرداز و خالی کردن حساب‌های بانکی آن‌ها است.

رییس پلیس آگاهی فارس در ادامه گفت: با توجه به افزایش پرونده‌های کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت، برای پیشگیری و مقابله با وقوع اینگونه جرائم، توصیه‌های زیر ارائه می‌شود.

۱- افرادیکه با شماره همراه شما تماس گرفته وخود را مجری شبکه‌های رادیو تلویزیون، روابط عمومی شرکت‌ها یا نمایندگی‌های اپراتور‌های تلفن همراه معرفی کرده و مدعی می‌شوند بخاطر خوش حسابی در پرداخت هزینه تلفن، شماره شما را در قرکشی قرار داده و شما برنده، مبالغ میلیونی و یا هزینه سفر به عتبات عالیات یا کربلای معلی شده اید و با اغفال شما را به مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز برای انتقال وجه دعوت می‌کنند کلاهبردار و سود جو بوده و قطعا این افراد با اقدامات متقلبانه و گمراه کننده قصد برداشت مبالغی از حساب شما را دارند.

۲- به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی افراد ناشناس که با صحبت‌ها و پیشنهادات غیر واقعی و تحریک کننده قصد فریب شما را دارند توجه نکرده و این موضوع را به سایر اعضای خانواده نیز یادآوری کنید.

۳- حتما این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر قرار است وجهی از بابت برنده شدن در قرکشی به حساب شما واریز یا انتقال یابد به هیچ عنوان نیازی به حضور شما در جلو باجه خود پرداز نمی‌باشد.

۴- از قبول درخواست تلفنی یا حضوری افراد ناشناس در خصوص هر گونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و … جدا خودداری کنید.

سرهنگ حبیبی در پایان از شهروندان درخواست کردبه محض دریافت هرگونه پیامک و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیر رسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و درخواست انتقال وجه به صورت کارت به کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، بلافاصله قبل از هرگونه اقدام با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس برقرار و موضوع را حتما با پلیس در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار