کد خبر: ۸۴۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 08 May 2020
 
تابناک/با از سر گرفته شدن لیگ دسته اول قطعاً شاهد دیدار‌های جذابی خواهیم بود.
 
 

خبرورزشی/ سیدحامد اردهالی؛ گرچه این روز‌ها بحث داغ فوتبال ادامه پیدا کردن لیگ برتر یا تعطیلی آن است، اما در لیگ دسته اول (جام آزادگان) هم مسابقات با حساسیت بالایی پیگیری می‌شود و اتفاقاً برخلاف لیگ برتر در بالای جدول رقابت برای کسب دو سهمیه صعود بین چند تیم بسیار داغ است. در پایین جدول نیز چند تیم برای فرار از جمع فانوس‌به‌دستان تلاش می‌کنند. در لیگ یک هم تیم‌ها منتظر تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال هستند، اما پیش از این اعلام شده بود که هر تصمیمی برای فرجام لیگ برتر گرفته شود در انتظار لیگ دسته اول هم خواهد بود. این بازی‌ها پس از گذشت ۲۶ هفته به محاق تعطیلی رفت و هم‌اکنون در بالای جدول تیم‌های مس رفسنجان، مس کرمان، خوشه‌طلایی ساوه، آلومینیوم اراک، نود ارومیه، بادران تهران و گل‌ریحان البرز برای صعود می‌جنگند و در پایین جدول شهرداری تبریز، سپیدرود رشت، ملوان انزلی، رایکا بابل، آرمان‌گهر سیرجان و نیروی‌زمینی به شدت خطر سقوط را احساس می‌کنند. با از سر گرفته شدن این رقابت‌ها قطعاً شاهد دیدار‌هایی جذاب در لیگ دسته اول خواهیم بود، اما بیایید تصور کنیم قرار است این بازی‌ها به زودی آغاز شود و مروری کنیم بر دیدار‌های حساسی که در ۸ هفته پایانی این رقابت‌ها انتظار ما را می‌کشد.
هفته بیست‌وهفتم: بدون تردید در بازگشت به لیگ دسته اول هیچ دیداری به اندازه جدال مس‌های دیار کریمان دیدنی نیست. تقابل تیم‌های اول و دوم جدول و دوئل محمد ربیعی و مجتبی حسینی. دیداری که مس کرمان میزبان آن است و می‌خواهد اختلاف امتیازی خود با مس رفسنجان را کم کند. جدال رایکا با نیروی‌زمینی در پایین جدول هم دیدنی خواهد بود. تقابل اندیشه‌های مدافعان سابق سرخابی در لیگ دسته اول.
هفته بیست‌و‌هشتم: در این هفته شهرآورد گیلان بسیار حساس و دیدنی خواهد بود. جدا از سابقه طولانی کری بین سپیدرود و ملوان در گیلان و تقابل‌های همیشه جذاب و پرحاشیه دو تیم، موقعیت این دو تیم در جدول و رقابتی که برای بقا در مسابقات دارند بازی این دو تیم را حساس‌تر از قبل می‌کند. در این هفته مس کرمان هم بازی دشواری در تهران مقابل بادران دارد که شاید از آخرین امید‌های تیم فرهاد کاظمی برای صعود به لیگ برتر باشد.
هفته بیست‌ونهم: مس کرمان در سه‌گانه دشوار خود در بازگشت به مسابقات در این هفته میزبان نود ارومیه دیگر تیم بالای جدولی است و اگر مسی‌ها از پس این سه بازی بر بیایند به احتمال زیاد لیگ برتری می‌شوند. در این هفته تقابل خوشه‌طلایی ساوه با بادران تهران هم دیدنی خواهد بود و معادلات بالای جدول چه بسا به‌هم بریزد.
هفته سی‌ام: مس رفسنجان در این هفته از گل‌ریحان البرز پذیرایی می‌کند. مسی‌ها اگر شهرآورد کرمان را برده باشند و در این بازی هم برنده شوند به احتمال بسیار زیاد لیگ برتری می‌شوند. دیگر بازی حساس این هفته دیگر شهرآورد گیلان این‌بار بین داماش و سپیدرود است که به میزبانی سپیدرود برگزار شده و برای شاگردان دست‌نشان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
هفته سی‌ویکم: خوشه طلایی ساوه در این هفته باید از مس رفسنجان پذیرایی کند. خوشه طلایی با قرار گرفتن در رده سوم جدول امیدوار به صعود است و با پیروزی در این بازی‌های شش‌امتیازی می‌تواند لیگ برتری شود. در این هفته جدالی بین شهرداری تبریز و ملوان انزلی در پایین جدول را شاهد هستیم که انزلی‌چی‌ها در خانه به شکست قعرنشین و بقا در لیگ فکر می‌کنند.
هفته سی‌ودوم: بادران و نود ارومیه شانس کمتری برای صعود به لیگ برتر دارند، اما معلوم نیست تا هفته سی‌ودوم چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است و شاید موقعیت جدولی آن‌ها حساسیت تقابل این دو تیم را دوچندان کند. در این هفته آلومینیوم اراک با رسول خطیبی جدالی نسبتاً دشوار با ملوانی دارد که برای بقا می‌جنگد.
هفته سی‌وسوم: دو جدال حساس در بالا و پایین جدول، یکی مس کرمان با آلومینیوم اراک که شاید رقابت برای لیگ برتری شدن آن‌ها در این هفته به اوج خود رسیده باشد و دیگری تقابل ملوان با رایکا بابل در انزلی که شاید به شدت در کورس بقا در لیگ یک برای این سه امتیاز جان بدهند.
هفته سی‌وچهارم: در این هفته شاید خیلی از تقابل‌ها تشریفاتی باشد، اما اگر کار به هفته آخر کشیده شده باشد بازی مس رفسنجان با بادران و رایکا بابل با آرمان‌گهر سیرجان در بالا و پایین جدول حساسیت خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار