قیمت برخی کالاها در فارس نسبت به یک ماه گذشته روند افزایشی داشته و این افزایش، چالشی پیش روی مردم قرار داده که افزون بر ناخرسندی از گران شدن پیوسته و لحظه‌ای کالاها باید نگران نایاب شدن بسیاری از اجناس هم باشند چراکه برخی فروشندگان در شیراز این جمله را به مشتری القا می‌کنند: همین حالا بخر تا چند‌دقیقه دیگر همین هم نیست.    
کد خبر: ۸۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 09 May 2020

تابناک فارس: افزایش قیمت کالاها در شرایطی که کشور و استان فارس با شیوع ویروس کرونا مواجه است و به بسیاری از کسب و کارها و اقشار ضعیف بیشترین آسیب وارد شده، منطقی به نظر نمی رسد و مخالف همدلی و مواسات است

براساس بررسی های انجام شده قیمت بسیاری از کالاها و محصولات در بازار شیراز نسبت به ۲ هفته تا یک ماه گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

این کالا‌ها شامل: حبوبات، برنج خارجی، روغن مایع، میوه و تره بار، گوشت گوساله و همچنین لوازم خانگی که این روزها افزایش سرسام آوری داشته.

پاسخ مسئولین

حال آنکه معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این باره گفت: هر کدام از کالاهایی که در مورد افزایش قیمت به آن ها اشاره شد، در سیاست‌های کشوری اتفاق خاصی برایشان اتفاق افتاده است.

آقای صداقت اتفاق خاص شامل احتکار، زدو بند،واسطه گری دلالان هم می‌شود!

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس نیز در این زمینه گفت: در بحث کالاهای اساسی هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم و نداریم و اگر کسی اقدام به گران فروشی کند سازمان تعزیرات حکومتی حتما باید با او برخورد کند.

حتما قیمت اجناس در محله آقای ظفرافشان افزایش نداشته و همه چیز در صلح و آرامش است!

قائم مقام ستاد تنظیم بازار استان فارس گفت: فکر می کنم مطرح شدن افزایش قیمت کالاها یک مقدار شایعه باشد البته یک مقدار افزایش قیمت در خصوص برخی کالاها وجود داشته است. 

قطعا افزایش قیمت پراید هم شایعه ای بیش نبوده!

البته خدا می‌داند! حتما کسانی که منکر کمبودها و گرانی هستند، اجناس را از بازارهایی که مردم عادی در آن رفت و آمد دارند، خریداری نمی کنند؛ پس بندگان خدا حق دارند گرانی را حس نکنند و همه را شایعه تلقی کنند!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار