بدنبال ورود حجم وسیعی از مواد غذایی فراوری شده و کارخانه جاتی در سطح بازار و عدم عرضه محصولات غذایی سالم در سطح بازار طی سالیان سال امروز با حجم دسیعی از انکاع بیماری های واگیردار و غیرواگیردار مواجهیم که سرمنشا اصلی آن مصرف موادغذایی با سطح پایین کیفیت است.
کد خبر: ۸۴۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 09 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در اصفهان، عاطفه قلع ریز، اگر چه متولیان امر غذا و داروی استان اصفهان‌ در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک اظهار داشت که مردم‌ حق انتخاب دارند و میتوانند محصولات غذایی با کیفیت، سالم و ارگانیک را از بازار بخرند اما وقتی همان محصولات غذایی با ارزش غذایی پایین تر به طبع آن بی کیفیت تر و حتی در مواقعی ناسالم زیرا که مصرف مداوم غذاهای فراوری شده به مرور سیستم ایمنی بدن را کاهش و میزان ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.
مواد غذایی کنسرو شده و فراوری و فست فودها وقتی دارای سیب سلامت باشند قطع به یقین مصرف کننده با طیب خاطر اقدام به خرید می کند در صورتی که حک سیب سلامت روی هر محصولی نشان از سلامتی ان ندارد ار جمله تنقلات مثل چیپس و پفک و غیره.
تغذیه یکی از مسایل مهم و پر اهمیت در بهبودی بیماری است و این اصل باید در بیمارستان ها و از سوی بخش درمان مورد توجه قرار گیرد و این در حالی است که بیماران در بیمارستان ها ار هر نوع و طیفی باشند به یک سبک تغذیه دریافت می کنند فارع از اینکه بیمار قلبی باشد یا دیابت یا مبتلا به هپاتیت باشد یا سرطان و مشاوره تغدیه و دسته بندی مواد غذایی برای بیماران تنها به شکل مکتوب و جاسازی شده در قفسه های بیمارستانی است.
هر چند این‌ اعتراض و‌گلایه به رییس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وارد و در خصوص بی توجهی به روش تغذیه درمانی در بیمارستان ها سوال شد .
انتظاری در این رابطه اظهار داشت: از چند سال پیش در جامعه پزشکی متخصصان تغذیه به جایگاه خود دست یافتند هر چند تعداد آنها آنقدر زیاد نیست که بتوانیم در سطح بیمارستان ها از توان انها برای مشاوره تغذیه بیماران استفاده کنیم و یا برنامه غذایی جدایی برای دسته های مختلف بیماری ارایه دهیم اما تغذیه نقش بسیار مهمی در بهبودی و تسریع روند بیماری دارد.
با وجودی که جامعه پزشکی به خوبی می داند با تغذیه صحیح و سالم میتوان هزینه های درمان را به سه چهارم کاهش داد و نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری ها دارد اما عفلت از این مهمترین روش پیشگیری و درمان جای سوال و تامل دارد و لازم است در ورودی و پذیرش از هر بیماری در ابتدا مشاوره تغذیه و همراه با دارو درمانی تعذیه درمانی را در بیمارستان ها اجرایی کنند و خانواده ها را نسبت به این‌مهم آگاه سازند.
معاون غذا و داروی استان اصفهان نیز با بیان اینکه تغذیه حتی میتواند در کاهش استرس و اضطراب افراد که امروزه سهم زیادی در بیماریهای اعصاب و روان دارد نقش داشته باشد و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با کیفیت ترین محصولات غذایی را وارد بازار کنیم.
با عرضه محصولات غذایی سالم و ارگانیک که هیچ گاه صد درصد طبیعی نیست با قیمت های گزاف امروزه مصرف ان تنها سهم پولدارها شده است و قشر ضعیف باید مصرف کننده غذاها با درجه کیفیت 3 و 4 و بالاتر باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار