اسفند ماه سال گذشته ، بنا به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌منظور اهمیت حفظ سلامت مردم آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت اعلام کرد که این حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 10 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز یکشنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا از معاون بهداشت دانشگاه خواست تا پیش بینی‌های لازم و تهیه شیوه نامه‌های بهداشتی جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای حضور مردم در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و مترو شیراز در دستور کار این معاونت قرار گیرد.

اسفند ماه سال گذشته ، بنا به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌منظور اهمیت حفظ سلامت مردم آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت اعلام کرد که این حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

آیت الله دستغیب در این نامه نوشته بود :با توجه به خطر جدی حاصل از تراکم جمعیت، طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تعطیلی موقت حرم مطهر یک ضرورت است و لذا از عموم ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت تقاضامندم از خانه‌های محل سکونت خود به دعا و توسل بپردازند و مطمئن باشند که قادر متعال به شفاعت آن بزرگواران در این شرایط خاص ادعیه خالصانه ایشان را که توام با دل‌های شکسته و اشک‌های ریزان است؛ حتی بهتر از وضعیت عادی پذیرا خواهد بود و ان‌شاالله به زودی این بلا از بلاد اسلامی بلکه جوامع بشری ریشه‌کن خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست با اشاره به الگوپذیری فرزندان از والدین، بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی به ویژه در بحران کرونا، تاکید کرد و با مهم دانستن استفاده از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک در سطح شهر، از مردم خواست تا در صورت خروج از منزل نسبت به استفاده از ماسک و شستن دست ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای عبور از این بحران به مشارکت همگانی به ویژه از سوی خانواده ها نیاز است، ابراز امیدواری کرد تا با عزم جدی، کرونا را شکست دهیم.

تامین ۱۳ هزار مهر سنگی از سوی خیرین شهرستان نی ریز

دکتر عبدالحسین فرح بخش مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حراست نیز در این نشست از اهدای ۱۳ هزار مُهر سنگی از سوی نیکوکاران نی ریزی تا پایان هفته با هدف رعایت اصول بهداشتی برای استفاده در مساجد خبر داد.

شهرستان های شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، مرودشت، کازرون، استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان فارس در وضعیت سفید هستند. اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می تواند متغیر باشد.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ، فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ، سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و چهار بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی ، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار