رضایی همچنین عنوان کرد: در یک مصوبه چنانچه حتی یک عبارت جابجا، حذف و یا تغییر کند ممکن است محتوای آن مصوبه به طور کلی تغییر یابد. بنابراین چنین تخلفی به هیچ عنوان از هیچ کس پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۴۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 11 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصولا روند قانون گذاری و تصویب طرح‌ها و لوایح در مجلس شورای اسلامی باید بر اساس قانون و آیین نامه داخلی مجلس انجام شود.

وی افزود: بر اساس قانون پس از تصویب هر گونه طرح و لایحه‌ای در صحن مجلس اجازه هیچ گونه دخل و تصرفی از سوی هیچ کس وجود ندارد.

رضایی گفت: نمایندگان مجلس پس از تصویب نهایی یک طرح یا لایحه و در مسیر ارسال به شورای نگهبان حق ندارند که در مصوبات دست برده و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ‌اخیرا شنیده می‌شود که برخی با کم و زیاد کردن واژگان و یا حتی برداشتن یک کاما، روح یک مصوبه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کلی تغییر داده‌اند، آن هم پس از تصویب نهایی و زمان ارسال به شورای نگبهان.

وی با انتقاد از دستکاری برخی مصوبات توسط برخی نمایندگان افزود: هر چند ممکن است تعداد اندکی مرتکب این خطا شده باشند، اما کار خلاف قانون است و باید پاسخگو باشند.

رضایی همچنین عنوان کرد: در یک مصوبه چنانچه حتی یک عبارت جابجا، حذف و یا تغییر کند ممکن است محتوای آن مصوبه به طور کلی تغییر یابد. بنابراین چنین تخلفی به هیچ عنوان از هیچ کس پذیرفته نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: اگر دستکاری مصوبات در این مجلس انجام شده، در همین دوره مجلس هم باید رسیدگی شود و قطعا هیأت رئیسه مجلس، کمیسیون اصل 90 و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نباید نسبت به این موضوع کوتاه بیایند.

وی در خاتمه عنوان کرد که چنانچه نماینده‌ای مستنداتی دال بر تخلف و دستکاری در مصوبات مجلس از سوی نماینده‌ای دارد، باید هر چه سریع‌تر این مستندات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کمیسیون اصل 90 و یا هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کند تا هر چه سریع‌تر در همین مجلس دهم نسبت به این تخلف رسیدگی شده و نماینده خاطی پاسخگو باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار