رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه گفت: باید زمینه ورود شرکت‌های فعال استان در حوزه IT را به بازار سرمایه مهیا کنیم.
کد خبر: ۸۴۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 11 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدرضا علیخانی، با اشاره به ظرفیت قابل توجه شرکت‌های فعال در حوزه IT برای ورد به بازار سرمایه، ادامه داد: این شرکت‌ها به واسطه زودبازده بودن، در صورت ورود به بورس می‌توانند بازدهی بسیار خوبی داشته باشند و با جذب نقدینگی کسب و کارهایشان را توسعه دهند.

وی ادامه داد: از دو ماه قبل که بورس ما اینقدر رشد نکرده بود، موضوع ورود شرکت‌های فعال استان در حوزه IT را به بازار سرمایه پیشنهاد دادیم و پیگیریهایی کردیم تا زمینه‌ لازم برای این امر فراهم شود. حتی کارگروهی هم در این زمینه تشکیل شد، اما هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده است.

علیخانی با بیان اینکه در تمام کشور شرکت‌های IT محور کمتر در بازار سرمایه حضور دارند، تاکید کرد: در استان کرمانشاه نیز کمتر به این موضوع پرداخته شده و هیچ یک از شرکت‌های IT محور استان در بورس حضور ندارد.

وی فراهم شدن فرصت حضور شرکت‌های فعال در حوزه IT در بازار سرمایه را ضروری دانست و تاکید کرد: با این کار علاوه بر تقویت شرکت‌های IT محور و افزایش نقدینگی آنها، زمینه اشتغالزایی بیشتری هم فراهم می‌شود.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه در ادامه به ظرفیت صادرات خدمات IT در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره و اظهار کرد: با شیوع کرونا، نیاز دنیا به خدمات آنلاین و غیرحضوری و برنامه‌های مرتبط با آن بسیار زیاد شده و نباید چنین فرصتی را از دست بدهیم.

علیخانی با بیان اینکه در گذشته نیز صادرات خدمات IT و خصوصا طراحی اپلیکیشن‌ها از سوی برخی شرکت‌های کرمانشاه با جدیت دنبال شده، یادآور شد: شرکت‌هایی داریم که برنامه‌های طراحی شده توسط آنها به خوبی در دنیا فروش می‌رود، اما اکنون باید شرایطی فراهم شود که تعداد بیشتری از این شرکت‌ها بتوانند در زمینه صادرات خدمات IT فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای این منظور هم خود شرکت‌ها باید به سمت خلاقیت و نوآوری حرکت کنند و هم زیرساخت‌ها برای فعالیت بیشتر آنها فراهم شود.

به گفته علیخانی، هم اکنون 160 شرکت در زمینه IT با 3400 عضو بیمه شده فعال در کرمانشاه داریم که از این شرکت‌ها 10 تا 12 مورد صادرات خدمات IT هم انجام می‌دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار