رجبی ادامه داد: ممکن است که رکود در معاملات مسکن همچنان تداوم داشته باشد، اما کاهش قیمت مسکن به میزان چشمگیر بعید است.
کد خبر: ۸۴۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 11 May 2020

تابناک فارس به قل از خانه ملت:فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش چشمگیر معاملات مسکن در کشور خبر داد و گفت: کاهش معنادار خرید و فروش مسکن در چند ماه اخیر عوامل مختلفی دارد که یکی از این مسائل، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی چند هفته ای دفاتر مشاوران املاک است.

بازار مسکن در شرایط تقاضای حداکثری و عرضه حداقلی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن در شرایط تقاضای حداکثری و عرضه حداقلی است، یعنی در این وضعیت، خریداران بسیار زیاد بوده و فروشندگان بسیار کم هستندو این مسئله مانعی برای کاهش قیمت ها در بازار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر قیمت مسکن کاهش نیافته است، گفت: در شرایط کنونی به نظر می رسد که فروشندگان مسکن به دنبال سنجیدن وضعیت اقتصادی کشور هستند، آن ها در این فکر هستند که مسکن خود را در میان مدت به عنوان یک کالای سرمایه ای حفظ کرده و یا اینکه با توجه به رونق بورس در چند وقت اخیر، مسکن را فروخته و سرمایه را به بازار بورس تزریق کنند.

رجبی ادامه داد: ممکن است که رکود در معاملات مسکن همچنان تداوم داشته باشد، اما کاهش قیمت مسکن به میزان چشمگیر بعید است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا تا زمانی که تولید مسکن را به حد نیاز متعارف کشور نرسانیم، مشکل افزایش قیمت مسکن ادامه خواهد داشت، از این رو دولت باید برای تحقق این مسئله از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار