معاون استاندار فارس در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های ویژه شب‌های قدر نیز تاکید کرد: ستاد ملی در خصوص برگزاری مراسم‌های شب‌های احیا در سه شهر مذهبی شیراز، مشهد و قم تشکیل جلسه خواهد داد ولی تاکنون در این خصوص اظهار نظری نشده است.
کد خبر: ۸۴۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 11 May 2020

تابناک فارس به نقل ازمهر:عبدالرضا قاسم پورجانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا بیان کرد: در استان فارس شهرستانی که از نظر شیوع کرونا دارای وضعیت قرمز باشد وجود ندارد و شهرستان شیراز نیز براساس طبقه بندی این بیماری دارای شرایط زرد رنگ است.

او، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس دارای ٣۶ شهرستان بوده و براساس اطلاعاتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر کرده وضعیت ٢٧ شهرستان استان فارس وضعیت سفید اعلام شده، بر همین اساس نسبت به بازگشایی مجدد مساجد و برگزاری نماز جمعه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اقدام شده است.

قاسم پور ادامه داد: اعلام وضعیت سفید در برخی از شهرستان‌های فارس به آن معنا نیست که دیگر خطر گسترش ویروس کرونا در فارس از بین رفته بلکه کرونا همچنان در فارس وجود داشته و مردم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید و منتشر شده وزارت بهداشت در تعاملات خود هستند.

معاون استاندار فارس با اعلام این نکته که ممکن است موج دوم شیوع کرونا ویروس را در انتهای اردیبهشت ماه شاهد باشیم، افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود موج دوم را در انتهای اردیبهشت ماه شاهد هستیم و این در حالی است که با تاکید متخصصان در خصوص احتمال بازگشت این ویروس در پاییز امسال، ستاد استانی در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس از اکنون فعال شده و در تلاش است تا اقدامات مقابله‌ای برعلیه این ویروس را اجرا کند.

١۵ درصد میزان اشغال تخت‌های بیمارستان‌های فارس


او، اضافه کرد: فارس شرایط مناسبی در قیاس با استان‌های هم تراز داشته و تنها ١۵ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های فارس در زمان شیوع این بیماری اشغال شده است.

قاسم پور اظهار کرد: شرایط اشتغال تخت‌های بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه (icu) در استان ٢۵ درصد است و با توجه به پتانسیل‌های استان فارس در بخش بهداشت و درمان شاهد هستیم که فارس مدیریت بسیار خوبی در راستای کنترل بیماری کرونا و اقدامات مقابله‌ای با این بیماری داشته است.

ستاد ملی نحوه برگزاری مراسم‌های احیا را در سه شهر مذهبی مشخص می‌کند


معاون استاندار فارس در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های ویژه شب‌های قدر نیز تاکید کرد: ستاد ملی در خصوص برگزاری مراسم‌های شب‌های احیا در سه شهر مذهبی شیراز، مشهد و قم تشکیل جلسه خواهد داد ولی تاکنون در این خصوص اظهار نظری نشده است.

قاسم پور گفت: در استان فارس در تمامی شهرستان‌های که بر اساس طبقه بندی شیوع ویروس کرونا شاهد شرایط سفید بوده‌ایم مساجد بازگشایی شده‌اند و فعالیت در این مکان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دنبال می‌شود.

او، بیان کرد: در شهرستان‌های سفید استان نیز با توجه به بازگشایی مساجد در صورت برگزاری مراسم‌ شب های احیا رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌هایی که مورد تاکید وزارت بهداشت است اجرایی می شود.

اجباری برای حضور در مدرسه نیست


‌معاون استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس نیز تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس مصوب شده امام برای حضور در کلاس اجباری در نظر گرفته نشده است.

قاسم پور ادامه داد: از ٢٧ خرداد ماه تا ٢٧ تیرماه دانش آموزان در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه به مدارس نسبت به رفع اشکال با حضور مربیان خود اقدام کنند.

او، افزود: هیچ گونه اجباری برای حضور در مدارس نیست و تنها دانش آموزان در راستای رفع اشکال می‌توانند به مدارس مراجعه کنند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: هنوز برای نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها تصمیمی گرفته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار