مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه آتش در مزارع و باغ‌های این شهرستان دنباله دار شده است، گفت: در این آتش سوزی ۱۲۰ اصله درخت از یک باغ طعمه آتش شد.
کد خبر: ۸۴۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 11 May 2020

تابناک فارس: مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: در حادثه آتش سوزی امروز دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه که قریب به سه ساعت به طول انجامید؛ در روستای باغنو ۷۰ اصله درخت لیمو ترش، ۵۰ اصله نخل، خطوط انتقال آب و اتصالات آن دچار آتش شدند که این باغ تا سقف ۷۰ درصد آسیب دیده است.  

این مقام مسئول تصریح کرد: این آتش سوزی با همکاری بخشداری افزر و اعزام ۲ دستگاه آتش نشانی به محل و حضور نیرو‌های مردمی، کارشناسان جهاد کشاوری افزر، نیرو‌های انتظامی و عوامل شهرداری افزر و قیر مهار و کنترل شد.

همتی با بیان اینکه وزش باد عملیات اطفاء حریق را با دشواری مواجه ساخته بود، اضافه کرد: با توجه به موقعیت محل وقوع این حادثه در صورت عدم واکنش سریع سطح وسیعی از این باغ و دیگر باغ‌های مجاور در آتش می‌سوخت.

او ضمن تقدیر از همکاری عموم مردم محلی و دهیاری روستای باغنو بیان کرد: سازماندهی مردم به منظور آشنایی با روش‌های کنترل حریق و آماده باش کامل در این ایام بسیار ضروری است.

همچنین ظهر امروز به دلایل نامعلومی آتش‌سوزی گسترده باعث از بین رفتن ۴۰۰ نخل در زرین دشت شد که علت آن در دست بررسی است.

سطح زیرکشت باغات نخل در شهرستان زرین‌دشت بیش از ۸۰۰ هکتار است که از این تعداد ۳۰۰ هکتار قابلیت باروری و تولید محصول خرما را دارد.

مسئولین چقدر در برابر بروز چنین اتفاقاتی آمادگی دارند!

14 اریبهشت بود که تابناک فارس خبری با این عنوان "ظلم بزرگ به قلب جنگلی کشور"  به شرح زیر منتشر کرد: 

با توجه به بارش‌های سال گذشته و امسال استان فارس و شرایط خاص پوشش‌ گیاهی امکان افزایش آتش سوزی وجود دارد بر این اساس کارشناسان امر نسبت به این موضوع هشدار داده اند همچنان با کمبود امکانات اطفای حریق دست و پنجه نرم می‌کند و از داشتن حداقل‌ها برای خاموش کردن آتش در عرصه‌های جنگلی استان با مشکل روبه رو است. حال آنکه علی‌رغم تمام هشدار ها بازهم شاهد آتش گرفتن طبیعت مظلوم فارس هستیم!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه این آتش، چهارمین مورد از آتش سوزی در مزارع و باغ‌ها از آغاز این هفته است، گفت: علاوه بر گرمای هوا و ازدیاد علف‌های هرز خشک شده، سهل انگاری عوامل انسانی نیز در وقوع خسارت دخیل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار