جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد
تابناک: جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیمی از کشته‌های تصادفات در اصفهان را موتورسواران تشکیل می‌دهند و ساماندهی این افراد قطعاً باعث ایجاد امنیت بیشتر برای گردشگران خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 27 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حسین حسین‌زاده عصر امروز در نخستین همایش آینده‌پژوهی در صنعت گردشگری خلاق اظهار کرد: محدودیت ترافیکی در میدان نقش‌جهان و استقرار پلیس گردشگری در دومین میدان تاریخی بزرگ جهان سبب برقراری امنیت گردشگران خارجی شده و باعث نزدیکی اصفهان به یک شهر خلاق با گردشگری پایدار شده است.

وی با بیان اینکه پدیده احساس امنیت امروزه یکی از دغدغه‌های مردم است و مردم حق‌ دارند از جرم و جنایت بترسند، افزود: اما پیدا کردن علل عدم احساس امنیت، نیاز به کار علمی و پژوهشی دارد و کار مشکلی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال 93 اصفهان کمتر از انگشت دست، موارد ایراد جرم درباره گردشگران گزارش شده است و این موارد نیز در حد گم شدن اشیاء بوده و از این فراتر نرفته و رشد تعداد گردشگران در سال جاری خود نشانی از امنیت اصفهان برای گردشگران است.

حسین زاده از حل مشکل موتورسواران که از عوامل عمده ترافیک و تصادف هستند، خبر داد و گفت: تا پایان فروردین 94 طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها به سرانجام می‌رسد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: نیمی از کشته‌های تصادفات در اصفهان را موتورسواران تشکیل می‌دهند و ساماندهی این افراد قطعاً باعث ایجاد امنیت بیشتر برای گردشگران خواهد شد.

وی افزود: از سوی مجامع علمی در خصوص ایجاد امنیت بیشتر برای توریست‌ها پیشنهاد‌ها و طرح‌های خوبی به نیروی انتظامی داده‌ شده است ولی رسانه‌ها نیز باید پلیس را در ایجاد امنیت یاری کنند و در برابر هجمه‌های رسانه‌های مزدور و قدرتمند غربی به مقابله برخیزند.

حسین‌زاده با اشاره به شناسنامه‌دار کردن و کنترل سارقان و مجرمان حرفه‌ای که در خصوص سرقت و جرائم مربوط به گردشگران فعالیت و سابقه داشتند، اظهار کرد: این‌ها از طایفه‌ای خاص و مسلط به چند زبان رایج دنیا هستند که شناسایی و دستگیری آن‌ها از دیگر برنامه نیروی انتظامی استان بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: ارتقای قانونمندی و نهادینه کردن قانون برای دفاع از میهمانان خارجی و آموزش موارد امنیتی به گردشگران خارجی در مبادی ورودی توسط نیروهای آموزش‌دیده پلیس نیز از دیگر فعالیت‌ها در خصوص گردشگران و ایجاد امنیت برای آن‌ها بوده است.

وی افزود: افزایش تبادلات فرهنگی و تشویق سازمان‌های مردم‌نهاد خارجی و داخلی برای آموزش گردشگران و ترغیب به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری نیز عملکرد دیگری در بخش گردشگری از سوی نیروی انتظامی است.

حسین‌زاده خاطر نشان کرد: گسترش پلیس گردشگری که فعلاً در اصفهان دایر شده است و بسط آن به شهرهای دیگر و آموزش زبان خارجی به کارکنان و نیز استقبال از تحقیقات علمی مرتبط با نظم و امنیت گردشگران در پلیس استان به‌شدت دنبال می‌شود و دوره‌های آموزشی خاصی برای نیروها تدارک دیده ‌شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار