کد خبر: ۸۴۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 12 May 2020

در چه صورت تجهیزات نظامی پیشرفته کشورها به ایران ارسال می‌شود؟

تابناک/نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد: تحویل تانک، نفربر زرهی، توپخانه، هواپیما، بالگرد، ناو جنگی و موشک به ایران منع نشده است اما باید با موافقت شورای امنیت سازمان ملل صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «میخاییل اولیانوف» روز دوشنبه در توییتی اظهار داشت: تاریخ محدودیت ارسال تسلیحات به ایران در هفت رده روز ۱۸ ماه اکتبر (۲۷ مهر سال ۹۹) بسر می‌رسد.

وی افزود: آمریکا با تمام قوا سعی می‌کند این تحریم را تمدید کند هرچند که برای بازرسی مفاد مربوطه برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هیچ دلیلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در این رابطه بحث‌های داغی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود.  

اولیانوف در توییت دیگری نوشت: تحریم تسلیحاتی در مورد ایران بار دیگر در جایگاه قابل توجهی در دستور کار جامعه جهانی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع تحریم تسلیحاتی در مورد ایران سال ۲۰۱۵ لغو شده است از آن زمان تحویل تانک، نفربر زرهی، توپخانه، هواپیما، بالگرد، ناو جنگی و موشک به ایران منع نشده اما باید با موافقت شورای امنیت سازمان ملل صورت گیرد.  

اولیانوف در توییت دیگری در مورد امکان ارسال این نوع تسلیحات به ایران نوشت: در واقع اعضای غربی شورای امنیت اجازه ارسال این گونه تسلیحات به ایران را نمی‌دهند و در واقع تحریم تسلیحاتی علیه ایران اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت این تحریم ‌رده‌هایی از تسلیحات بالاتر از هفت رده تعیین شده از طرف شورای امنیت را شامل نمی‌شود. به عنوان مثال تحویل تسلیحات پدافند هوایی به ایران نیازی به توافق شورای امنیت ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار