کد خبر: ۸۴۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 12 May 2020

 

گروه استان‌ها ـ فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موفقیت این نیرو در شرایط کرونا برای کنترل امنیت جامعه گفت: برخورد ناجا با محتکران بازار جدی‌تر می‌شود.

 
سردار اشتری: با محتکران اقلام بهداشتی به شدت برخورد کردیم / طرح فاصله‌گذار‌ی بدون هیچ‌گونه تنشی ‌اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرتیپ پاسدار حسین اشتری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران  با اشاره به اینکه در روزهای نخست که وضعیت کشور برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا مناسب نبود و اقلام بهداشتی کم بود از شناسایی انبارها و برخورد با محتکران در این حوزه خبر داد و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم، حوزه فضای مجازی و اتفاقاتی بود که در این حوزه مردم را نگران کرد و موجب ایجاد دلهره در آنان شد.

وی به وابستگی بیشتر مردم در ایام شیوع ویروس کرونا به فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در این فضا بسیار تاخت و تاز کردند و پلیس با شناسایی این دسته از افراد که در داخل کشور بودند، برخورد کرد.

اشتری به اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه ضد عفونی و گند زدایی کردن معابر عمومی و خیابانها با استفاده از تجهیزات و امکانات یگان ویژه به ویژه آب پاشها اشاره و تصریح کرد: نگاهی که برخی نسبت به این ادوات و تجهیزات داشته و مدعی بودند که علیه مردم است، دیدند که این امکانات برای مردم است و چنانچه افرادی در جایی با اغتشاشات بخواهند نظم و امنیت جامعه را دچار اخلال کنند از این وسایل برای کنترل اجتماعات استفاده خواهد شد.

فرمانده ناجا به موضوع بهداشت و درمان در نیروهای مسلح و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ورود نیروهای مسلح در این حوزه اشاره کرد و افزود: قرارگاه امام رضا (ع) در نیروهای مسلح راه اندازی شد و  به کمک وزارت بهداشت و درمان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شد.

فرمانده ناجا با آرزوی قبولی طاعات، عبادات و بهره‌مندی از ایام ماه مبارک رمضان و شبهای قدر، ابراز امیدواری کرد: با دعای خیر مردم در این شبها شاهد ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا باشیم.

اشتری با اشاره به شیوع بیماری ویروس کرونا در سطح کشور به اقدامات و فعالیتهای نیروی انتظامی از همان روزهای اول خبر داد و افزود: نیروی انتظامی پس از ماموریت مهم برقراری نظم و امنیت انتخابات در حوزه مقابله و پیشگیری ویروس کرونا ورود و با محتکران برابر قانون برخورد کرد.

وی به راه‌اندازی هزار تخت بیمارستانی در مراکز درمانی ناجا و آمادگی نیروی انتظامی برای پذیرش بیماران کرونایی در آن ایام اشاره و تصریح کرد: تعداد زیادی از شهروندانی که به مراکز و بیمارستان‌های ناجا برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کردند از خدمات ارائه شده نسبت به دیگر مراکز اعلام رضایتمندی داشتند.

رئیس پلیس کشور با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل ترددها در استانهای مازندران و گیلان که در اوج بیماری کرونا بودند، گفت: با توجه به وجود چندین هزار مبادی ورودی و خروجی در کشور موفق شدیم، بدون هیچ‌گونه تنشی همه راههای اصلی و فرعی را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هم باید قانون را اجرا و با مردم مدارا می‌کرد و این یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که ناجا در این حوزه سربلند و موفق عمل کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در موضوع کنترل و نظارت بر فروشگاهها، مغازه‌ها و اصناف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خوب عمل کرد، ادامه داد: روز 13 فروردین ماه و حضور مردم در طبیعت از دیگر موضوعات و دغدغههای مهم مردم و مسئولان بود که ناجا در این ماموریت  با همکاری خوب مردم و تاکید بر در خانه بمانیم، خیلی خوب عمل کرد.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در کنار انجام همه وظایف ذاتی در پیشگیری از شیوع کرونا خوش درخشید، افزود: بخشی از این اقدامات در نشست ویدئو کنفرانسی مقام معظم رهبری با دولت و ستاد مقابله با ویروس کرونا از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و بخشی دیگر از سوی وزارت کشور ارائه شد.

وی با بیان اینکه هر چند برخی افزایش سرقت‌ها را از چشم ناجا می بینند، افزود: بیشترین علل و منشأ وقوع سرقتها مشکلات اقتصادی و برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه است که باید سهم هر یک از سازمانها در حوزه جرائم مشخص شود.

اشتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که پلیس باید در تراز انقلاب باشد، بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما خدمات رسانی به مردم با اقتدار توام با رافت اسلامی بوده تا در کنار مسائل تخصصی، حقوق مردم رعایت شود و براساس مبانی و موازین شرعی و اسلامی کارها را به پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار