مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، کلزا و خاکشیر در مرودشت در مراحل پایانی داشت و در آستانه برداشت هستند.
کد خبر: ۸۴۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 12 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل برداشت، در جلسه ستاد برداشت شهرستان با حضور فرماندار ویژه مرودشت، ساماندهی ماشین آلات برداشت و حضور به موقع ماشین آلات، تعیین مراکز خرید گندم، جو و کلزا، چگونگی حضور عوامل تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید بررسی شد و هماهنگی لازم صورت گرفت.

او با اشاره به پراکنش مناسب مراکز خرید در شهرستان افزود: ۱۸ مرکز خرید پس از دریافت کد خرید و دستورالعمل جدید نحوه‌ی خرید توافقی گندم دوروم فعال خواهند شد.

رحیمی با اشاره به اینکه رها سازی آب و بارندگی‌های مناسب بهاره، رونق دیم زار‌ها را در برداشته است، تصریح کرد: بدیهی است نسبت به سال گذشته مدت زمان بیشتری درگیر برداشت هستیم و تامین سوخت ماشین آلات تا پایان برداشت در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه امکان خرید گندم توسط بخش خصوصی نیز فراهم است، افزود: این بخش در صورت داشتن انبار، باسکول، محصور بودن محوطه، نصب دوربین، امکانات نرم افزاری و دریافت کد خرید می‌تواند خرید کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ساعات کار برداشت از هفت صبح تا ۲۲ تعیین شده است، یادآور شد: به منظور کیفیت برداشت وکاهش ریزش محصول نظارت بر کمباین‌های در حال برداشت از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار