رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: مردم توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را در مراسم شب‌های قدر جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۴۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 12 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم دعا و نیایش در شب‌های شب قدر، تحت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار کرد: مردم توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را در مراسم شب‌های قدر جدی بگیرند.

او با بیان اینکه دستورالعمل‌های شب‌های قدر از سوی وزارت بهداشت صادر شده است، ادامه داد: پروتکل ابلاغی بلافاصله به ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان و فرماندار ویژه اعلام شد.

محمد رحمانیان تصریح کرد: همه موارد مطرح شده در دستورالعمل برگزاری مراسم‌های شب قدر از سوی متولیان و همچنین شرکت کنندگان لازم الاجراست و چنانچه توصیه‌ها جدی گرفته نشود، احتمال افزایش شیوع کرونا در سطح شهرستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در شب‌های قدر توزیع نذورات و پذیرایی ممنوع است ضمن اینکه حضور بیماران خاص، کودکان و سالمندان در مراسم شب‌های قدر ممنوع اعلام شده است.

محمد رحمانیان با بیان اینکه مساجد باید از امکانات کافی به ویژه تهویه مناسب برای برگزاری مراسم شب‌های قدر برخوردار باشند، اضافه کرد: برگزاری مراسم قدر در مساجدی که حداقل امکانات را ندارند، ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر حداکثر ۲ ساعت است و تمام افرادی که در محل برگزاری مراسم حضور می‌یابند باید ماسک و دستکش داشته باشند.

او با تاکید بر بر ضرورت استفاده از سجاده، مهر، مفاتیح، قرآن و چادر نماز شخصی، ادامه داد: هیئت امنا، روحانی مسجد و بسیج و انتظامات، مسئول نظارت و حسن اجرای پروتکل‌های اعلامی هستند.
محمد رحمانیان با تاکید بر اینکه اولویت برگزاری مراسم شب‌های قدر با مساجدی است که دارای فضای باز هستند، افزود: افراد شرکت کننده باید حتماً حداقل یک متر با یکدیگر فاصله داشته باشند.

او گفت: در صورتی که مسجد فضای باز نداشته باشد، مراسم می‌تواند در شبستان مسجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز و با رعایت فاصله حداقل یک متر برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر ضامن سلامتی همشهریان است، تصریح کرد: دعا و مناجات با پروردگار همواره روح انسان را تجلی می‌دهد. در این روز‌ها که بیماری عالم گیر کووید ۱۹ – بیش از پیش انسان‌ها را به قدرت بی پایان خداوند پیوند داده است، شب‌های قدر فرصت خوبی برای تجدید قوای روحی به شمار می‌رود که با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، بخصوص رعایت فواصل اجتماعی، سلامت جسمی شهروندان نیز تضمین می‌شود.

محمد رحمانیان افزود: مساجد کشور با پروتکل‌های اعلام شده در سه شب ۱۹، ۲۱ و۲۳ ماه مبارک رمضان و برای برگزاری مراسم احیا به مدت ۲ ساعت باز خواهند شد و باز گشایی عمومی مساجد، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی برای برگزاری نماز‌های جماعت و اعمال معنوی منوط به صدور اجازه از سوی وزارت بهداشت و اعلام وضعیت بی خطر در روز‌های آینده خواهد بود.

او ادامه داد: امیدوارم با همکاری‌های مردم و رعایت اصول بهداشتی، به زودی شاهد صفر شدن آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان و بازگشت به حالت عادی و جاری باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار