کد خبر: ۸۴۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 12 May 2020
 
تابناک/فرمانده ناجا با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل نیروی انتظامی تردد ها در استان های مازندران و گیلان که در اوج بیماری کرونا بودند، گفت: با توجه به وجود چندین هزار مبادی ورودی و خروجی در کشور، بحمداله موفق شدیم، بدون هیچ گونه تنشی همه راه های اصلی و فرعی را کنترل کنیم.
 
 
۰
 
فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل ترددها بدون هیچ تنشی مدیریت شد/ اقتدار توام با رافت اسلامی در خدمات‌رسانی به مردم
به گزارش بلاغ، سردار حسین اشتری صبح امروز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران با آیت الله محمدی لائینی" دیدار کرد.

فرمانده ناجا در این دیدار ضمن آرزوی قبولی طاعات، عبادات و بهره مندی از ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر، ابراز امیدواری کرد با دعای خیر مردم در این شب ها شاهد ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا باشیم.

وی ضمن تشکر از برگزاری این دیدار از هدایت ها و حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه از مجموعه فرماندهی انتظامی و دریابانی استان که همواره مورد لطف و عنایت خود قرار دادند، تقدیر کرد.

عالی ترین مقام نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری ویروس کرونا در سطح کشور به اقدامات و فعالیت های نیروی انتظامی از همان روزهای اول خبر داد و افزود: نیروی انتظامی پس از ماموریت مهم برقراری نظم و امنیت انتخابات در حوزه مقابله و پیشگیری ویروس کرونا ورود و با محتکران برابر قانون برخورد کرد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه در روزهای اول که وضعیت کشور برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا مناسب نبود و اقلام بهداشتی کم بود از شناسایی انبارها و برخورد با محتکران در این حوزه خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم، حوزه فضای مجازی و اتفاقاتی بود که در این حوزه مردم را نگران کرد و موجب ایجاد دلهره در آنان شد.

فرمانده ناجا به وابستگی بیشتر مردم در ایام شیوع ویروس کرونا به فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در این فضا خیلی تاخت و تاز کردند و پلیس با شناسایی این دسته از افراد که در داخل کشور بودند، برخورد کرد.

اشتری در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات و فعالیت های پیشگیرانه در حوزه ضد عفونی و گند زدایی کردن معابر عمومی و خیابان ها با استفاده از تجهیزات و امکانات یگان ویژه به ویژه آب پاش ها اشاره و تصریح کرد: نگاهی که برخی نسبت به این ادوات و تجهیزات داشته اند و مدعی بودند که علیه مردم است، دیدند که این امکانات برای مردم است و چنانچه افرادی در جایی با اغتشاشات بخواهند نظم و امنیت جامعه را دچار اخلال کنند از این وسایل برای کنترل اجتماعات استفاده خواهد شد.

فرمانده ناجا همچنین به موضوع بهداشت و درمان در نیروهای مسلح و فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ورود نیروهای مسلح در این حوزه اشاره کرد و افزود: قرارگاه امام رضا (ع) در نیروهای مسلح راه اندازی شد و  به کمک وزارت بهداشت و درمان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شد .

وی به راه اندازی هزار تخت بیمارستانی در مراکز درمانی ناجا و آمادگی نیروی انتظامی برای پذیرش بیماران کرونایی در همان ایام اشاره و تصریح کرد: تعداد زیادی از شهروندانی که به مراکز و بیمارستان های ناجا برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کردند از خدمات ارائه شده نسبت به دیگر مراکز اعلام رضایتمندی داشتند.

عالی ترین مقام نیروی انتظامی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل تردد ها در استان های مازندران و گیلان که در اوج بیماری کرونا بودند، اظهار داشت : با توجه به وجود چندین هزار مبادی ورودی و خروجی در کشور، موفق شدیم، بدون هیچ گونه تنشی همه راه های اصلی و فرعی را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در طرح فاصله گذاری اجتماعی هم باید قانون را اجرا و هم با مردم مدارا می کرد و این یکی از مهمترین موضوعاتی بود که ناجا در این حوزه سربلند و موفق عمل کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در موضوع کنترل و نظارت بر فروشگاه ها، مغازه ها و اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی خوب عمل کرد، ادامه داد: روز 13 فروردین ماه و حضور مردم در طبیعت از دیگر موضوعات و دغدغه های مهم مردم و مسئولان بود که ناجا در این ماموریت نیز با همکاری خوب مردم و تاکید بر در خانه بمانیم، خیلی خوب عمل کرد.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در کنار انجام همه وظایف ذاتی در پیشگیری از شیوع کرونا خوش درخشید، افزود: بخشی از این اقدامات در نشست ویدئو کنفرانسی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با دولت و ستاد مقابله با ویروس کرونا از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و بخشی دیگر از سوی وزارت کشور ارائه شد.

عالی ترین مقام نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در استان مازندران از افزایش کشف جرایم و موفقیت های پلیس در حوزه پیشگیری از وقوع آن خبر داد و گفت : این موفقیت ها مرهون همت سردار " میرفیضی " و تلاش همکارانش در طول 4 سال گذشته بوده هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه هر چند برخی افزایش سرقت ها را از چشم ناجا می‌بینند، افزود: بیشترین علل و منشأ وقوع سرقت ها مشکلات اقتصادی و برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه است که باید سهم هر یک از سازمان ها در حوزه جرایم مشخص شود.

سردار اشتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که پلیس باید در تراز انقلاب باشد، بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما خدمات رسانی به مردم با اقتدار توام با رافت اسلامی بوده تا در کنار مسائل تخصصی، حقوق مردم رعایت شود و براساس مبانی و موازین شرعی و اسلامی کارها را به پیش ببریم.

فرمانده ناجا در پایان ضمن معرفی سردار "میرزایی" به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان از تلاش ها و زحمات سردار میرفیضی در طول 4 سال خدمت در استان مازندران قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار