نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وضعیت برجام رو به کما است اما ایران می تواند حتی از برجام در کما نیز استفاده درستی بکند.
کد خبر: ۸۴۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 12 May 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدمهدی برومندی  با انتقاد از این که اروپایی‌ها حتی اینستکس را نیز فعال نکردند، گفت: اروپا مسئول به کما رفتن برجام است چرا که بر خلاف تعهدات خود نتوانست خروج آمریکا از این توافق را مدیریت کند و در مجموع وضعیت برجام رو به کما است اما ایران می تواند حتی از برجام در کما نیز استفاده درستی بکند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس با بیان این که اروپایی ها نتوانستند خلأ نبود آمریکا را در برجام پر کنند، افزود: ایران با 5 گام متوازن‌کننده، بخشی از ظرفیت‌های ازدست‌رفته را احیا کرده و موقعیت و شرایط برای چانه‌زنی‌های احتمالی را برای خود فراهم آورده است.

وی ادامه داد :ما هنوز از برجام خروج نکرده‌ایم و باید به این مسئله توجه داشته باشیم، از طرفی فرایند برجام به‌گونه‌ای است که می‌توان تا 2023 همچنان گام‌های کاهش تعهدات دیگری برداشت البته این گام ها باید با تحکم کافی باشد.

برومندی با بیان این که هر چند اروپا از سیاست محدودسازی نفوذ و قدرت ایران در خاورمیانه حمایت می‌کند، اما علاقه‌ای به ایجاد درگیری و تنش در منطقه ندارد، گفت:اروپا در قبال سیاست تضعیف نقش ایران در منطقه همگام واشنگتن است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: اروپا تلاش می‌کند در سیاست‌ خود در میانه تهران و واشنگتن رویکرد همکاری متوازن را در پیش بگیرد اما در عین حال همگام با واشنگتن از هیچ تلاشی برای محدود نگه داشتن ایران فروگذار نخواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار