مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی اماکنی نظیر حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و امامزادگان و بقاع متبرکه قم همچنان به قُوت خود باقی است و هیچ مراسم حضوری در این اماکن برگزار نمی‌شود. برنامه‌های شب‌های قدر مانند احیای شب نیمه شعبان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم، روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری قم، با ذکر این مطلب که طبق نامه معاون وزیر بهداشت مساجد کشور از جمله قم می‌توانند با در نظر گرفتن برخی مسائل بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم شب قدر نمایند، گفت: برگزاری مراسم در فضای باز مساجد و تنها با ۲۵ درصد جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از موارد ذکر شده در نامه وزارت بهداشت است.

استاندار قم بیان کرد: برنامه‌های شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران مانند احیای شب نیمه شعبان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مطابق این آیین نامه حداکثر زمان برگزاری شب قدر در مساجد باید دو ساعت باشد، و از توزیع و پخش نذورات و مواد غذایی نیز خودداری شود. کلیه شرکت کنندگان در مراسم شب قدر باید ضمن برخورداری از ماسک و دستکش بهداشتی از مهر، جانماز، قرآن و کتاب دعای شخصی استفاده کنند، و هیات امنای مساجد، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی نیز بر نحوه رعایت و اجرای این دستورالعمل نظارت داشته باشند.

استاندار قم بیان کرد: حرم حضرت معصومه (س) و جمکران نخستین و با اولویت دارترین مراکز مذهبی قم برای برگزاری آیین‌های دینی و مذهبی هستند. برگزاری مراسم در مساجد پس از حرم و جمکران موضوعیت پیدا می‌کند، از این رو اگر تضمین‌های لازم داده شود، ما خیلی مشتاق هستیم و آن را به ستاد ملی اعلام می‌کنیم.

وی با ذکر این مطلب که در خصوص بازگشایی حرم، جمکران و بقاع متبرکه منتظر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم گفت: این جلسات با حضور تولیت‌های آستان‌های مقدس برگزار می‌شود. در این زمینه نیز ستاد ملی هر تصمیمی بگیرد ما آن را اجرا می‌کنیم و بدون نظر این ستاد نفیا و اثباتا تصمیمی نمی‌گیریم و همچنان اصل بر ادامه مصوبه‌هایی است که قبلا به تصویب ستاد مذکور رسیده است.

استاندار قم یادآورشد: اگر مردم بخواهند در محیط‌های باز با رعایت اصول بهداشتی این مراسم را برگزار کنند، ما مانع این کار نمی‌شویم و در امامزادگان نیز با توجه به امکان نداشتن حضور مردم در شبستان‌ها و فضای داخلی این اماکن، هر گونه برگزاری مراسم در صحن‌ها نیز منوط به استعلام از ستاد ملی و وزارت بهداشت و توجه به اصول بهداشتی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار