کد خبر: ۸۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 13 May 2020
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده گفت: مراسم لیالی قدر در بیش از ۴۰ مسجد صومعه‌سرا برگزار می‌شود.
 

 

تابناک/حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: شب قدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک ساله انسان‌ها و با فضیلت‌‌ترین شب سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه احیا در شب‌های قدر از مستحبات مؤکد است افزود: احیا زمانی اتفاق می‌افتد که انسان شب قدر را با دعا، استغفار، نجوا و مناجات با خدا، تلاوت قرآن و نماز زنده کند.

 

وی گفت: نورانیت و برکت شب قدر بیش از هزار شب است و باتوجه به عظمت این شب‌ها که شب شناخت قدر آدمی است، انسان‌ها باید با عبادت و بیدارى با تضرع و زارى و خشوع و خشیت، خود را به‏ دامن معبود خویش اندازند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه همزمان با شب قدر در نعمت‌ها و رحمت‌های خداوند باری تعالی بر روی بندگانش گشوده می‌‌شود تصریح کرد: انسان با اندکی تامل و تدبر در عالم خلقت و کائنات به بزرگی این شب‌ها پی خواهد برد.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت مساجد شهرستان کمتر شده است خاطرنشان کرد: همزمان با لیالی قدر بیش از ۴۰ مسجد صومعه‌سرا میزبان شب‌زنده‌داران قدر هستند.

 

وی با بیان اینکه مراسم شب‌های احیاء از ساعت ۱۱ شب با حضور اقشار مختلف مردم آغاز می‌شود اظهار کرد: مراسم‌های شب‌قدر همراه با قرائت دعای جوشن کبیر، مناجات، سخنرانی، مداحی و نوحه‌سرایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار