پارک ها ، بوستان ها و فضای سبز همواره چهره زیبایی از طبیعت هستند که با آغاز فصل بهار و در ادامه با گرم شدن هوا و فرا رسیدن فصل تابستان، جایگاه خوش آب و هوایی برای استفاده مردم و ایجاد شادی و نشاط در کودکان به شمار می روند.
کد خبر: ۸۵۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 14 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه پارک ها و بوستان ها را نیز همچون بسیاری از اماکن دیگر تعطیل کرد و به گفته رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهردای شیراز با توجه به موج فزاینده ویروس،فعلا برنامه ای برای بازگشایی بوستان ها وجود ندارد.

شهزاد رونق زاده اظهار داشت: علی رغم تعطیلی پارک ها و بوستان های شهری ، هر ۲۷۶ پارک و بوستان شهر شیراز هرشب ضدعفونی و گندزدایی می شوند؛چرا که مردم جسته و گریخته در این اماکن حضور می یابند.

وی با اشاره به اینکه ماموران پارک ملزم به جلوگیری از ورود به بوستان ها هستند،گفت: به دلیل شرایط فعلی به لحاظ افزایش ویروس در مکان های عمومی و لذا افزایش انتقال، ماموران پارک با نهایت احترام ملزم به جلوگیری از ورود به بوستان ها و هدایت مردم به خارج از پارک ها هستند.

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: نیمکت ها و مبلمان بوستان ها و وسایل بازی می توانند منبع انتقال آلودگی باشند و تجمع در پارک ها این انتقال را راحت تر می کند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی غرفه های درون پارک ها از اسفندماه تا کنون عنوان کرد: غرفه و شهربازی درون پارک ها از شهرداری اجاره شده اند و لذا تعطیلی چندماهه آنها خساراتی را به شهرداری وارد کرده است.

شهزادرونق زاده افزود: همچنین افرادی که در این غرفه ها مشغول بوده اند کسب و کارشان چندماهی است تعطیل است و ضرر و زیان زیادی را متحمل شده اند که با نامه نگاری ها و مکاتبه هایی که انجام داده ایم حمایت هایی را جهت جبران بخشی از خسارت آنها انجام خواهیم داد.

برچسب ها: کرونا ، پارک ، بوستان ، تعطیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار