معاون فرهنگ‌سازی و رسانه ستاد امر به معروف کشور گفت: نخستین اولویت امر به معروف و نهی از منکر، یادآوری آن به مسوولان است، با اولویت‌بندی بهتر می‌توانیم این واجب شرعی را عملی کنیم. موضوع عفاف و حجاب با مقوله امر به معروف و نهی در اولویت دهم است و اولویت‌های مهم‌تری وجود دارد که مردم هم آن را درک می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 14 May 2020

تابناک فارس: محمدصالح مفتاح در دیدار با هنرمندان استان فارس بیان کرد: در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، سخنان بسیاری رفته است اما در حوزه عمل تاکنون در خور این واجب بزرگ، کار مهمی انجام نداده‌ایم.

مفتاح ادامه داد: اولویت فعلی این ستاد، پیوند با هنر و رسانه است و از این منظر استان فارس از ظرفیت بسیاری برخوردار است.

مفتاح اضافه کرد: تلاش شده در ذهن مردم، موضوع عفاف و حجاب با مقوله امر به معروف و نهی از منکر در کنار هم قرار گیرد، در حالیکه این اولویت دهم است و با آنکه مهم است اما اولویت‌های مهم‌تری وجود دارد و مردم هم آن را درک می‌کنند و به کارآمد بودن این تذکر معترف‌اند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه شکاف اجتماعی موجود، ناشی از مشکلاتی است که در پذیرش امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اظهار داشت: تعیین حدود امر به معروف و نهی از منکر کارسازترین شیوه هم‌افزایی اجتماعی است و این کارآمدی با زبان هنر قابل درک خواهد بود.

وی بیان داشت: اصلاح و آسیب‌شناسی نحوه امر به معروف و نهی از منکر بسیار ضروری است. همچنین ظرفیت این فریضه نیاز به الگوسازی در حوزه های تخصصی مختلف دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار